نماد جام‌ جهانی ۲۰۲۴ رونمایی شد +عکس

از نماد جام‌جهانی ۲۰۲۴ رونمایی شد. این عروسک خنده‌دار تاکنون نامگذاری نشده ولی آهنگی رسمی را به مناسبت تولدش دریافت کرده است.

فدراسیون جهانی فوتبال و همچنین کمیته‌ میزبانی جام‌جهانی در یک شوی تلویزیونی نماد جام‌جهانی برزیل را معرفی کردند. این نماد رنگی نوعی گورکن است که زیستگاهش در برزیل عنوان می‌شود. این عروسک خنده‌دار تاکنون نامگذاری نشده ولی آهنگی رسمی را به مناسبت تولدش دریافت کرده است.


رونالدو، بازیکن سال‌های پیش تیم ملی فوتبال برزیل در این شوی تلویزیونی عنوان کرد: “بسیار خوشحالم که به جدیدترین عضو تیم‌مان در جام‌جهانی ۲۰۲۴ خوش‌آمد می‌گویم.” او که یکی از اعضای کمیته‌ مشورتی میزبانان جام جهانی بیستم است، همچنین عنوان کرد: “معتقدم اشتیاق این عروسک به ورزش و همچنین کشورش به بسیاری از علاقمندان جوان فوتبال در برزیل و تمام دنیا انتقال خواهد یافت.”

نماد جام‌جهانی ۲۰۲۴ هنوز نامی را دریافت نکرده و قرار است از راه رای‌گیری عمومی نامگذاری شود. در این رای‌گیری هواداران فوتبال در برزیل تا نیمه ماه نوامبر می‌توانند نظر خود را اعلام کنند.

آرلیندو کروز، موسیقی‌دان برزیلی نیز در این مدت آهنگی را برای نماد جام‌جهانی ساخته و اجرا کرده است.

نماد نهایی جام‌جهانی از میان ۴۷ پیشنهاد مختلف که از سوی شش آژانس برزیلی ارائه شده بودند، انتخاب شد. در این انتخاب فدراسیون جهانی فوتبال و کمیته‌ میزبانی جام جهانی کودکان برزیلی در فاصله سنی پنج تا ۱۲ سال را مهم‌ترین گروه هدف خود عنوان کرده بودند.

ژروم والکه، دبیر کل فدراسیون جهانی فوتبال در این باره عنوان کرد: “گذشته از کودکان برزیلی، خطر “انقراض” هم یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده در انتخاب این عروسک با رنگ‌های کنونی‌اش بودند.


بهگر | خواندنی – دیدنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.