نماد خودرویی‌ها فعلا متوقف نمی‌شود

معاون سازمان بورس:

خبرگزاری پانا: نماد خودرویی‌ها فعلا متوقف نمی‌شود و تا زمان دریافت اطلاعات نهایی، معاملات این نمادها ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از بورس، سید علی حسینی با اشاره به اینکه خبرهایی همچون افزایش قیمت خودرو از کانال‌هایی غیر از بورس به سهامداران رسیده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که اطلاعات مالی خودروسازان به دست ما نرسد، نمی‌توان تصمیمی در مورد تکلیف نمادهای این گروه گرفت.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با بیان اینکه باید اطلاعات کاملی درمورد تاثیر این تغییر قیمت بر درآمدهای شرکت‌های خودرویی داشته باشیم، تصریح کرد: بنابراین خودروسازان باید تاثیر افزایش قیمت بر درآمدهای خود را به سازمان بورس اعلام کنند و پس از آن مطابق دستورالعمل افشای اطلاعات در خصوص این نمادها تصمیم‌گیری می‌شود، اگر تاثیر با اهمیت بود نسبت به توقف نماد شرکت‌ها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به ابهاماتی که در بازار سرمایه در خصوص افزایش قیمت سیمان به وجود آمده است، اظهار داشت: در همین راستا انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان پیگیری‌های جدی را انجام داده است.

حسینی با اشاره به نامه‌ای که انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به وزارت صنایع ارسال کرده است، گفت: متن نامه نشان می‌دهد توافقاتی انجام شده است و با توجه به این موضوع امیدواریم با رفع ابهامات، نماهای سیمانی در آینده نزدیک تعیین تکلیف شوند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس در ادامه به توقف معامله بلوکی ذوب آهن اشاره کرد و اظهار داشت: این اتفاق تنها برای ذوب آهن روی نداد و پیش از این هم در فرابورس چند معامله بلوکی متوقف شده بود.
وی با اشاره به اینکه ضوابط جدیدی برای معاملات بلوکی در سازمان بورس تدوین شده است، تصریح کرد: معامله بلوکی ذوب آهن هم براساس ضوابط جدید انجام خواهد شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.