نمازگزاران قمی از برگزاری مسابقات فوتبال در ماه رمضان انتقاد کردند

به گزارش ایرنا، در این طومار که در مقابل درب ورودی حرم مطهر حضرت معصومه (س) محل اقامه نماز جمعه قم نصب شده آمده است: چرا هشدارهای علما و مراجع تقلید در زمینه برگزاری مسابقات در ماه مبارک رمضان نادیده گرفته شده است؟ چرا باید کاری کنیم که بازیکنان ما که بسیاری از آنها الگوهای نسل جوان هستند ناچار به روزه خواری شوند.

در این طومار خاطرنشان شده است: قراردادهای چند صد میلیونی و میلیاردی با بازیکنان و مربیان در فوتبال چه معنایی دارد؟ آیا درست است برخی مربیان و بازیکنان با گرفتن این پول های کلان، عملکرد موفقی نداشته باشند و بعد رها کنند و بروند.

طومار افزوده است: در حالی که بسیاری از مردم محروم زیر بار مشکلات و اقساط و مشکلات مالی زندگی می کنند چرا برخی بازیکنان ما باید با پول های میلیاردی،سوار ماشین های لوکس و گران قیمت شوند.

در این طومار آمده است: در شرایطی که دشمنان اقدام به تحریم گوناگون کشورمان کرده اند و کپرنشینان گوشه و کنار کشور را با درصدی از بودجه های صرف شده می توان به سطح معقولی از امکانات زندگی رساند آیا پول ها و هزینه های صرف شده در فوتبال را نمی توان بسیار بهتر مدیریت کرد.

در این طومار همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خواسته شده است که برگزاری مسابقات در ماه مبارک رمضان جاری را متوقف، قانون سقف قراردادها بین باشگاه ها و بازیکنان را به صورت معقول اجراء و بودجه ورزش را بیشتر صرف برنامه های فرهنگی و مذهبی برای بازیکنان نمایند.

این طومار که منتسب به جمعی از طلاب، روحانیون، دانشجویان و مردم انقلابی شهر مقدس قم بود را صدها نفر از نمازگزاران قم امضاء کردند.

۷۴۰۱/ ۵۵۰//۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۹۰۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.