نماز ظهر عاشورا در حرم حضرت معصومه(س) اقامه می‌شود

۰۳م آذر ،

مسئول اقامه نماز آستان مقدس قم گفت: پنجم آذرماه نماز با شکوه ظهر عاشورای حسینی در شش نقطه از حرم حضرت فاطمه معصومه(س)‌ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ویژه نامه محّرم باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام نبی‌نژاد مسئول اقامه نماز آستان مقدس قم،  اظهار داشت: با توجه به ضرورت فرهنگ‌سازی نماز عاشورایی در کنار آیین‌های عزاداری شامل سخنرانی‌ها، مداحی‌‌ها، مرثیه‌سرایی‌ها و…، نماز ظهر در تاسوعا و عاشورای حسینی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که برنامه‌های آستان مقدس قم، تلاش برای برگزاری نماز جماعت با شکوه در حرم و حریم حرم مطهر حضرت معصومه(س) است، ‌ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته،‌ در روز تاسوعا و عاشورا، نماز جماعت ظهر در مکان‌های مختلف حرم مطهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نبی‌نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای تسهیل شرکت در نماز جماعت برای همه مردم گفت: در این راستا، نماز جماعت در شش مکان در حرم مطهر برگزار می‌شود که شامل میدان آستانه، مسجد اعظم، صحن جواد‌الأئمه(ع)، صحن امام رضا(ع‌) و شبستان‌های امام خمینی(ره) و نجمه‌خاتون(س‌) حرم حضرت معصومه(س) است.

وی با اشاره به اینکه در صحن امام رضا(ع)، نماز جماعت ویژه آقایان برگزار می‌شود، ادامه داد: در دیگر محل‌های برگزاری نماز در حرم مطهر، محل اقامه نماز جماعت برای بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است.

مسئول اقامه نماز آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در پایان تصریح کرد: در این دو روز، ۲۰ دقیقه مانده به اذان ظهر، محل برگزاری نماز جماعت حاضر شده و فضا برای شرکت هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی در نماز جماعت آماده می‌شود.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.