نماهایی تازه از داخل فورد موستانگ ۲۰۲۴

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

مدل ۲۰۲۴ از فورد موستانگ، کم کم دارد شکل داخلی خود را، چه از لحاظ طراحی خارجی و چه از لحاظ طراحی داخلی، پیدا می‌کند. با وجود کارهای فوق‌العاده مهندسان فورد در مدل‌های قبل موستانگ، طراحی‌های مدل‌های تازه نیز کنجکاوی‌های آدم را برمی‌انگیزد.

فورد موستانگ 2015
طراحی بی‌نظیر در قاب چرخ‌ها و بالشتک‌های بزرگ در صندلی‌ها تنها موارد قابل توجه در داخل موستانگ تازه نیست؛ بلکه صفحه نمایشگر سیستم اطلاعات «فوردِ من» نیز نظر‌ها را به خود جلب می‌کند. همچنین می توان اذعان کرد که صندلی های تازه، ویژگی تازهی در کنترل بهتر موستانگ به شمار می‌روند.
دکمه‌ای که به منظور استارت و خاموش کردن به کار می‌رود، روح تازه‌ای به داشبورد موستانگ بخشیده است و پیشرفت بسیاری نسبت به مدل‌های قدیمی داشته است. سؤال اصلی در مورد تصمیم فورد برای ایجاد سیستم کنترل در موستانگ است. دکمه کنترل کِشش که در عکس‌ها دیده می‌شود، تا حدودی می‌تواند به این سؤال پاسخ دهد.
موستانگ تازه، در صفحه نمایش لمسی خازنی خود، بعضی قابلیت‌های بحث‌برانگیز قبل را کنار گذاشته است. به عنوان مثال دکمه‌ای برای پخش رادیو ندارد و این برگشتی به مدل‌های سری F فورد محسوب می‌شود.
از هم‌اکنون نمی‌توان گفت که خودروی آزمایشی، دنده اتوماتیک است یا فقط با دست می‌توان دنده عوض کرد. به نظر می‌رسد در بالای دسته دنده دکمه برای تغییر حالت به اتوماتیک وجود دارد.

دورنما

اخیراً تصاویری از نمای خارجی نسل ۲۰۲۴ از فورد موستانگ انتشار یافته که به نظر می‌رسد با خودرویی کوچکتر و حدود ۱۸۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل‌های قبلی روبرو خواهیم شد. عکس‌های کنونی علاوه بر طراحی داخلی، سیستم ترمز و چرخ منحصر به‌فرد این ماشین را نیز نشان می‌دهند که می‌توانند تکمیل کننده‌ی تصورات ما از این ماشین خاص باشند. سبک‌تر بودن این مدل، به خودی‌خود، عاملی برای کاهش مصرف سوخت خواهد بود. همچنین، منابع از شرکت اطلاع داده اند که طول مدل تازه، حدود ۴۰ سانتیمتر و عرض آن حدود ۱۶ سانتیمتر باریک‌تر است و این ابعاد کوچکتر می‌تواند بر مزیت‌های آن اضافه کند. احتمالاً موتور V6 با گنجایش ۳/۷ لیتر کنونی، باز هم در موستانگ ۲۰۲۴ به کار گرفته خواهد شد و موتور V8 پنج لیتری برای موستانگ GT تازه، باقی خواهد ماند. با این‌حال، انتظار می‌رود قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار کنونی به ۴۵۰ اسب بخار ارتقا یابد. موستانگ ۲۰۲۴ به صورت پیش‌فرض، دارای ۶ دنده برای سرعت‌های مختلف خواهد بود، امّا سیستم ۱۰ دنده اتوماتیک که توسط جنرال موتورز تولید شده، یکی از مواردی خواهد بود که به مشتریان پیشنهاد خواهد شد.

اولین حضور موستانگ ۲۰۲۴ در انظار عموم در سال ۲۰۲۴ و در ماه ژانویه ، در نمایشگاه اتومبیل دیترویت خواهد بود.

 

۱۵

مهر


Untitled-12


مسعود انیس حسینی، مترجم خبرها و مطالب در پایگاه اینترنتی پدال


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.