نمایندگان به دور از جناح‌بازی به منافع ملی بیاندیشند

پنجشنبه ۱۸ خرداد – ۱۱:۳۳:۰۷ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مسئول مجمع طلاب و فضلای قمی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- نمایندگان مجلس باید بدون توجه به منافع شخصی و جناحی، مصوبات و قوانین را با دید منافع ملی بررسی و تصویب کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی که دو دوره نمانیده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بود در آغازین روزها فعالیت نهمین دوره مجلس  به تبیین شاخصه های مجلس کارآمد پرداخت و اظهار داشت: مجلسی کارآمد است که از سلیقه های مختلف مردم برآمده باشد و بحث مردم سالاری دینی در آن مطرح باشد.
وی با بیان این که مجلس مغز متفکر و نرم افزاری کشور است افزود:‌در همین راستا نمایندگان مجلس باید از دانش کافی برخوردار بوده و از جهت علم و تخصص در سطح مطلوبی باشند تا توانایی شناخت نیازهای کشور را داشته و بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.
مسئول مجمع طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه قم، با تاکید بر این که بسیاری از مشخصات مجلس کارآمد را می‌توان به راحتی از سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری  دریافت کرد، ادامه داد:‌یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مجلس، حفظ شأن و استقلال آن است؛‌مجلس باید برای کارآمد بودن در عین حفظ استقلال، رابطه منطقی و برپایه قوانین با دیگر قوا داشته باشد.
وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی برپایه فقه اسلامی و دینی در چارچوب ولایت فقیه و مردم سالاری دینی تشکیل شده است، تصریح کرد:‌همانگونه که مجلس پسوند اسلامی را همواره خود دارد، شاکله رفتاری و عملکردی نمایندگان نیز باید اسلامی و الهی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین بنایی اضافه کرد: هرچند شورای نگهبان بر قوانین مجلس از موضعی بالاتر نظارت دارد، و قانونی که مخالف شرع باشد، هرگز به تصویب نخواهد رسید، اما خود نمایندگان می‌بایست در تصویب قوانین دقت فراوانی نمایند، چراکه تصویب قوانین منطبق بر اصول اسلامی بزرگترین وظیفه نمایندگان مجلس می‌باشد.
وی در ادامه با بیان این مطلب که نمایندگان منتخب مردم باید به ویژگی‌های شخصی نیز آراسته باشند، یادآور شد:‌نمایندگان مجلس باید در مرحله اول تمام مصوبات و کارها را صرفا برای رضای خدا و امام زمان(عج) انجام دهند و بدون توجه به منافع شخصی و جناحی ،‌ مصوبات و قوانین را با دید منافع ملی و به دور از جناح بازی ها بررسی و تصویب کنند.
مسئول مجمع طلاب و فضلای قمی، تشخیص اولویت را از دیگر ویژگی‌های نمایندگان برشمرد و گفت: یک نماینده مجلس باید قدرت تشخیص بالایی داشته باشد تا بتواند وقت و توان خود را در مجلس در راستای اقدامات ضروری و مورد نیاز کشور بکارگیرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۷۱۱۳۳۰۷۲۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.