نمایندگان مجلس هشتم و مسئولیت‌های جدید

جام جم آنلاین: تکاپوهای داوطلبان ورود به مجلس نهم، با اعلام نتایج انتخابات به پایان رسید. شماری از آنان راهی مجلس و برخی در آرزوی صندلی سبز ماندند. برخی از نمایندگان مجلس هشتم که از راه یابی مجدد به مجلس باز ماندند، تقدیر با چاشنی لابی، آنان را در مسئولیت های جدیدی نشاند. این مسئولیت ها ممکن است از امتیازات نماینده بودن باشد و شاید هم ناشی از توان و شایستگی افراد. موضوعی که آینده در باره آن قضاوت خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار جام جم آنلاین، حدود ۲۰۰ نماینده مجلس هشتم از راه یابی به مجلس نهم باز ماندند اما این نمایندگان سابق امروز پست هایی در برخی مناصب گرفتند.

اسامی نمایندگانی که مسئولیت گرفتند :

۱- محمود احمدی بیغش نماینده سابق شازند در جلسه روز هفتم تیر هیات دولت که به ریاست احمدی نژاد برگزار شد، به عنوان استاندار خراسان شمالی تعیین شد.

۲-امین حسینی رحیمی نماینده سابق ملایر در جلسه  ۱۳ تیرماه مجلس، با رأی نمایندگان مجلس به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور مشغول به کار شد.


۳-مصطفی پورمحمدی در حکمی فرهاد تجری را به مدت سه سال به سمت بازرس کل امور نظامی، امنیتی و نهادهای سازمان بازرسی کل کشور منصوب کرد.

۴-علی لاریجانی در حکمی دکتر امیدوار رضایی میرقائد را به عنوان معاون قوانین مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.

۵-سیدعلی ادیانی‌راد عضو سابق کمیسیون انرژی و نماینده سابق مردم مردم قائم شهر و سواد کوه با حکم علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به عنوان مشاور منصوب شده است.
 
۶-حسن شعبانپور نماینده سابق مردم مرودشت و ارسنجان، با حکم عبدالحسین بیات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان مشاور معاون وزیر نفت و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی منصوب شده است.
 
۷-عبدالله کعبی نماینده سابق مردم آبادان و نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس هشتم هم با صدور حکمی توسط شجاع الدین بازرگانی معاون امور پارلمانی و حقوقی وزیر نفت، به عنوان مشاور این معاونت در امور مجلس منصوب شده است.
 
۸-اسدالله قره‌خانی عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس از دیگر اعضای سابق کمیسیون انرژی مجلس هشتم بوده که با حکم جواد اوجی معاون وزیر نفت به عنوان مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز منصوب شده است.
 
۹-با حکم فرهاد دانشجو، حسن ملک محمدی نماینده سابق دامغان معاون امور مجلس دانشگاه آزاد شد.

۱۰-عماد حسینی سخنگوی سابق کمیسیون انرژی مجلس هشتم هم این روزها در پژوهشگاه صنعت نفت مشغول به کار است، با این وجود گفته می‌شود پیشنهادهای برای حضور وی به عنوان یکی از معاونان وزیر نفت مطرح شده است.

یوسف اسدی – خبرنگار پارلمانی جام جم آنلاین


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.