نمایشگاه”آثار سوزن دوزی زنان بلوچ “در موزه هنر و مردم سعدآباد

در یادبود هنرمند فقیه “مهتاب نوروزی” برگزار می شود؛

به مناسبت بزرگداشت و یادبود هنرمند فقیه، تعدادی از آثار سوزن دوزی زنان بلوچی،در موزه هنر و مردم (موزه تاریخ معاصر) سعدآباد به نمایش در می آید .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد؛فرزانه عمادی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این هنرمند برجسته سوزن دوز،در این باره گفت:در یادبود استاد سوزن دوزی “مهتاب نوروزی” که در هفته گذشته دیده از جهان فرو بست، نمایشگاهی از آثار سوزن دوزی به جا مانده از وی و دیگر هنرمندان سوزن دوز ،در موزه هنر و مردم سعدآباد (موزه تاریخ معاصر) برگزار می شود.
مسئول موزه هنر و مردم افزود: این نمایشگاه از اول مرداد به مدت دو هفته در یکی از گالری های طبقه دوم موزه در معرض دید عموم می باشد.
وی خاطر نشان کرد: البته این آثار فاخر و تحسین برانگیز بطور دائم در معرض نمایش است اما در گالری های مختلف موزه و بصورت پراکنده ، و اینک در قالب نمایشگاه « دست های رنج کشیده زنان بلوچ در اسارت طاغوت » و در یاد بود این هنرمند برجسته، در یک گالری متمرکز گردیده است عمادی ادامه داد: این نمایشگاه در ایام مبارک دهه فجر سال ۱۳۹۰ نیز بر پا شد تا طی آن علاوه بر معرفی هنر سوزن دوزی بلوچ، تلاش و رنج زنان بلوچی در دوران طاغوت نیز به نمایش در آید .
گفتنی است در تزئین تعداد زیادی از لباس های فرح دیبا همسر پهلوی دوم و نیز البسه درباریان که بارها با فخر بر تن نموده بودند، ازهنر سوزن دوزی بلوچ مزین به الیاف طلا و نقره بهره گرفته شده بود.
یادآور می شود؛علاقه مندان جهت بازدید از این مجموعه آثار نفیس می توانند همه روزه از اول مرداد ماه به مدت ۲ هفته (به استثنا روزهای دوشنبه ) از ساعت ۹ تا ۱۶:۳۰ به نشانی میدان تجریش ،میدان دربند ،مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد،موزه هنر و مردم (موزه تاریخ معاصر) مراجعه نمایند./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.