نمایشگاه آثار نقاش فیلم های علی حاتمی در گالری شکوه برپا می شود

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، جمعه دوم تیر ماه ‘حجت شکیبا’ برای دومین سال پیاپی، تازه ترین آثار خود را در گالری شکوه به نمایش می گذارد.

‘شدونا’ عنوان نمایشگاه تازه این هنرمند است که با همکاری انجمن دوستی ایران و فرانسه برپا می شود و در آن این نقاش صاحب سبک در کنار نقاشی های متفاوت خود، برای نخستین بار عکس های خود را نیز ارائه خواهد کرد.

در نمایشگاه ‘شدونا’، ۱۲ نقاشی به روی دیوار شکوه می رود که بیشتر آثار برخلاف رویه همیشگی شکیبا(فیگوراتیو محض)، فضاهای انتزاعی و آبستره در کنار فیگورها جلوه گری دارند.

همچنین در این نمایشگاه حدود ۲۰ عکس رنگی این هنرمند با موضوع طبیعت و فضاهای محض آبستره به نمایش درمی آیند که در ونکور کانادا خلق شده اند.

‘شدونا’ عنوان عکس الهام بخشی است که چهار سال پیش، شکیبا در ونکور کانادا به ثبت رساند و وی با الهام از همین عکس، این مجموعه را در چند سال اخیر پدید آورده است.

‘حجت شکیبا’ متولد ۱۳۲۸ گرگان است که در عکاسخانه پدر خود با راز و رمز هنر عکاسی آشنا شد.

وی سپس به هایپر رئالیست و نقاشی عکاس گونه روی آورد هر چند که در دوران دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران از تجربه های نقاشی های انتزاعی نیز نصیب ها برد.

وی در سال های اخیر با نقاشی از تمدن ایران باستان، سبک و امضای خود را در جامعه هنری تثبیت کرد که هشت کتاب نفیس از این هنرمند با نام های ‘حافظ’، ‘خیام’، ‘کوروش’، ‘شاهنامه’، ‘ایراندخت’، ‘سه رنگ عشق’ و ‘نقش عکس در هنر ایران’ موید این نکته است.

نمایشگاه آثار نقاشی و عکاسی حجت شکیبا، برنامه تیر ماه گالری شکوه خواهد بود و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این آثار دیدن کنند.

فراهنگ ** ۹۱۷۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۹۴۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.