نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این کنفرانس بین المللی با حضور اندیشمندان و صاحب نظرانی از سراسر جهان به ویژه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و توسط کمیته علمی و تولید محتوای معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد و در سالن همایش های بین المللی رایزن در تهران آغاز به کار می کند.

علوم سیاسی، روابط بین المللی و تحولات جهانی، اقتصاد و توسعه، فرهنگ، جامعه و تمدن، تشکل های مردم نهاد و سازمان های بین المللی، رسانه و ارتباطات جمعی محورهای این کنفرانس هستند.

مدیریت مشترک جهانی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها، اوضاع بین المللی کشورهای مستقل و در حال توسعه، چالش های جهانی در زمینه صلح و امنیت، نظام سلطه، استعمار نونی و استقلال طلبی، تحریم های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی، تساوی حقوق ملت ها در برخورداری از انرژی هسته ای و تکنولوژی های نوین و … موضوع مقالات و میزگردهای محور علمی علوم سیاسی، روابط بین الملل و تحولات جهانی هستند.

جهانی شدن و توسعه اقتصادی، بازسازی و بهبود ساختار اقتصادی جهان، جنبش عدم تعهد و خودکفایی/خوداتکایی اقتصادی، اقتصاد و توسعه پایدار و…. موضوع مقالات و میزگردهای محور اقتصاد و توسعه هستند.

در محور فرهنگ، جامعه و تمدن نیز موضوعاتی مانند مولفه ها و شاخص های فرهنگی، حفظ میراث مادی و معنوی ملی و جهانی و آسیب ها و معضلات اجتماعی و… در این کنفرانس بین المللی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

چیستی، اهداف و ساختار جنبش عدم تعهد، نقش سازمان های مردم نهاد در مناسبات بین المللی، شکل گیری نظام نوین جهانی با تاکید بر مدیریت مشترک جهان و ضمانت اجرایی آیین نامه ها، مقررات و مصوبات سازمان های بین المللی از موضوعات مورد بحث در محور تشکل های مردم نهاد و سازمان های بین المللی و موضوعات نقش رسانه و ارتباطات جمعی در مناسبات بین کشورها، برقراری نظام عادلانه گردش اطلاعات و ارتباطات به همراه رسانه های نوین، کارکردها و چالش ها از موضوعات محور رسانه و ارتباطات جمعی در این کنفرانس علمس و بین المللی است.

برنامه های اصلی این کنفرانس ارایه مقالات علمی و پژوهشی، میزگرد و نشست های کارشناسی، کارگاه های تخصصی آموزشی، سخنرانی های علمی- تخصصی و نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران هستند.

سیام** ۹۱۲۹ ** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۷۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.