نماینده دشتستان در مجلس خطاب به احمدی نژاد: در گرمای ۵۰ درجه زندگی کرده‌اید؟/ عملا از عدالت‌محوری عدول کرده‌اید

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد در نامه خود به رئیس جمهور اورده است: دولت عدالت محور بارقه‌های امید را در قلب مظلومان و محرومان زنده کرد تا عدالت و رفع تبعیض را با تمام وجود درک کرده و طعم شیرین عدالت علوی را بچشند و بر این باور، مردم عدالت‌خواه ایران از بین گفتمان‌های مطرح شده، تئوری عدالت‌خواهی که بیشترین هم‌خوانی با منویات رهبر معظم انقلاب داشت را برگزیدند و زمام امور خویش را در راستای تقویت پایه‌های برابری و حفظ حقوق همه ملت در اختیار دولت شما قرار دادند.

در ادامه گزیده ای از نامه نماینده مردم دشتستان در مجلس خطاب به رئیس جمهور به نقل از مهر می آید:

  • “لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم” متاسفانه در بعضی تصمیمات و اتخاذ بعضی تدابیر عمده، راه صواب را در پیش نگرفته‌اید و عملا نسبت به تئوری خود که عدالت‌محوری همراه با رفع تبعیض بوده، عدول کرده اید.
  • علیرغم سال‌های متمادی پایبندی به اصول نظام خاصه اصل مترقی ولایت فقیه و توجه ویژه به ارزش‌های متعالی نظام و دفاع شجاعانه و مرزداری دلیرانه از حریم آبی و خاکی نظام مقدس اسلامی در طول چند سال اخیر هم کما‌‌ فی‌السابق مورد بی مهری و کم لطفی قرار گرفته‌اند.
  • بر اساس اصل۸۴ قانون اساسی”هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در برابر همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند”. با استناد به اصل صدرالاشاره قانون اساسی و با توجه به تکلیفی که ملت سرافراز دشتستان بر ذمه‌ام نهاده‌اند و بر اساس عهدی که با خدای خود یاد کرده‌ام که در هر شرایطی و هر جایی که بی‌عدالتی و تضییع حقوق را دیدم بدون هیچ‌گونه ملاحظه کاری فریاد حق‌طلبانه سر دهم و حقوق حقه همه مردم را به گوش مسئولین نظام برسانم و آلام و دردهای آنها را به صورت محسوس و ملموس منتقل و منعکس نمایم تا شاید مرهمی بر زخم های فراوانشان باشد.

پدیده چند ساله ریزگردها حاصل بی‌تدبیری مدیران است

  • آیا تاکنون در گرمای ۵۰ درجه استان های جنوبی کشور زندگی کرده‌اید؟ یا برای امرار معاش و گذران امور خود مجبور به کار و فعایت بدنی در این هوای مرگبار شده‌اید؟آیا تاکنون با خود اندیشیده‌اید که چرخه‌های سترگ اقتصادی کشور شامل منابع عظیم نفتی و گازی ـ شیلات و گمرکات پررونق جنوب و مرزداری از مرزهای عزیز نظام اسلامی توسط چه کسانی و در چه شرایط اسفبار اقلیمی صورت می‌گیرد؟
  • به طور یقین اندیشیدن در مورد این مسایل تلنگری بر وجدان‌های بیدار خواهد بود و سندی زنده بر مظالمی که بر مردم بیگناه این منطقه رفته است و اوج بی عدالتی و عدم رعایت برابری را در برابر چشمان شما تداعی خواهد کرد. علاوه بر گرمای طاقت فرسای جنوب که صبر و قرار را از هر انسانی سلب می‌کند چند سالی است که وجود پدیده نامیمون ریزگردها و هوای غبارآلود، که حاصل بی‌مدیریتی و عدم هماهنگی صحیح وزارت خارجه و سازمان محیط زیست و سایر مراجع مرتبط با موضوع می‌باشد بر مشکلات بی‌شمار مردم این منطقه افزوده است، پدیده شومی که جان هزاران بیمار قلبی و تنفسی را به مخاطره انداخته و بلا و آفت جان کودکان بی گناه است.

حذف فوق‌العاده بدی آب و هوا علامت سوال بزرگی بر عدالت دولت عدالت‌محور است

  • در حالی ادامه نامه را می‌نویسم که از ذکر این موارد عرق شرم بر جبینم نشسته و چاره‌ای جز نوشتن واقعیات موجود در بدنه اجتماع مردم مظلوم جنوب ایران ندارم متاسفانه با همه این اوصاف حذف پارامتر “بدی آب و هوا” از احکام حقوقی کارمندان منطقه جنوبی ایران خاصه استان قهرمان بوشهر موجی از نارضایتی، یاس و ناامیدی را در پیکره کارمندان دولت به وجود آورده و علامت سوال بزرگی بر عدالت دولت عدالت محور گذاشته شده است که به مرور زمان موجب عدم کارایی نظام اداری و کم نمودن عنصر انگیزه در بین این قشر تلاش گر و کم توقع خواهد شد. از دیگر اقدامات تبعیض آمیز و یا غیرکارشناسی دولت شما برابری سهمیه بنزین در همه استان‌های کشور به صورت مساوی می‌باشد که تساوی در شرایط غیر برابر عین بی عدالتی و ظلم مضاعف است در حالی که در استان‌های جنوبی کشور در فصل تابستان بدون استفاده از دستگاه سرمایشی خودرو استفاده از وسیله نقلیه غیرممکن می‌باشد که این مهم خود مستلزم صرف هزینه و انرژی بیشتر می‌باشد.

تصمیمات غیرکارشناسی دولت در عدم خرید تضمینی خرما

  • کشاورزان تلاشگری که تمامی مدت سال را در تلاش و تکاپو در جهت فراهم نمودن مقدمات، برای به دست آوردن محصولات کشاورزی خود هستند و در گرم‌ترین فصل سال اقدام به عملیات برداشت کرده ناگهان در کمال ناباوری و مظلومیت شاهد تصمیمات غیرکارشناسی دولت در جهت عدم خرید تضمینی خرمای آنها می‌باشیم که این اقدام آنها را مجبور به فروختن خرما به دلالان سودجو با قیمت بسیار نازل کرده و چندین سال است امرار معاش این قشر تلاشگر و منیع‌الطبع را دچار اختلال جدی کرده است؛ بدیهی است که کم توجهی به مردم محروم جنوب کشور موجی از نارضایتی مردم ولایتمدار این دیار را به دنبال خواهد داشت.
    /۲۷۲۷
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.