نماینده مجلس فلسطین:حمایت های نهادهای بین المللی ناکافی و درحد حرف است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، وی در حاشیه نشست کمیته فلسطین مجالس سازمان همکاری اسلامی که در استانبول برگزار شد در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی با اشاره به مصوبات و تصمیم ها در مورد فلسطین از سوی نهادهای بین المللی گفت: بسیاری از این مصوبات و تصمیمها به مرحله اجرا در نیامده است و کمیته فلسطین مجالس سازمان همکاری اسلامی می تواند برای اجرای این مصوبات نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود : رژیم صهیونیستی درصدد یهودی ساختن بیت المقدس است و با ادامه احداث شهرکهای یهودی نشین ، مسلمانان محلی برای زندگی در بیت المقدس ندارند.

نماینده مجلس فلسطین اظهارداشت : برخی واکنشهای بین المللی نسبت به تقبیح ساخت شهرکهای یهودی نشین علیه رژیم صهیونیستی صورت می گیرد ولی این واکنشها تنها در حرف است و اجرایی نمی شود. بیت القمدس تنها برای فلسطینی ها مهم نیست بلکه برای تمامی جهانیان اهمیت دارد.

وی با اشاره به حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی در آبهای بین المللی دریای مدیترانه در سال ۲۰۱۰ و کشته شدن ۹ تبعه ترک و زخمی شدگان بسیاری از سرنشینان این کشتی گفت: مردم فلسطین یاد این شهدا را فراموش نخواهند کرد.

نشست دو روزه کمیته فلسطین مجالس سازمان همکاری اسلامی روز گذشته در استانبول به نشست دو روزه خود پایان داد.

در این نشست که با حضور شماری از نمایندگان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول برگزار شد، در بیانیه پایانی شرکت کنندگان همچنین خواستار لغو تحریم های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شدند.

در این بیانیه همچنین شرکت کنندگان حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی در سال ۲۰۱۰ در دریای مدیترانه را که به کشته شدن ۹ تن از اتباع ترکیه انجامید، محکوم و بر فشار جامعه بین الملل به رژیم صهیونیستی درباره بیت المقدس تاکید کردند.

شرکت کنندگان در نشست کمیته فلسطین مجالس سازمان همکاری اسلامی همچنین خواستار عضویت کشور فلسطین در سازمان ملل متحد شدند.

در بیانیه پایانی این نشست همچنین تحریم های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غیر قانونی خوانده شد.

خاورم**۲۰۱۲** ۲۳۰**۱۶۰۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۷۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.