نماینده کرمانشاه:خط انتقال اتیلن غرب تا پایان آبان ماه به کرمانشاه می رسد

۲۵ آبان ،

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به وعده وزیر نفت در خصوص تسریع در اجرای خط انتقال اتیلن غرب، گفت: تا پایان آبان ماه خط انتقال اتیلن از عسلویه به کرمانشاه راه اندازی می گردد.

سید سعید حیدری طیب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: این خط لوله به طول ۲۵۰۰ کیلومتر از عسلویه تا آذربایجان غربی امتداد می یابد .

وی اتیلن را مهمترین ماده اولیه صنایع پتروشیمی دانست و افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد ارزش افزوده و توسعه اشتغال زایی در مناطق غربی کشور است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جهتی تمرکز زدایی از صنایع پتروشیمی در جنوب کشور و توسعه بازارهای صادراتی غرب مقرر شد طرح خط انتقال اتیلن به کرمانشاه تا سال ۱۳۸۴ به بهره برداری برسد که تا به امروز به تاخیر افتاد.

حیدری طیب کل اعتبار مورد نیاز این طرح را ۱۲ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان ۱۵۶ میلیون دلاراز سرمایه ارزی، شش هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال از منابع عمومی و چهار هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال از سایر منابع تامین خواهد شد.

به گفته این نماینده مجلس این طرح یکی از طولانی ترین خطوط انتقال در جهان است که در مسیر خود ۹۵ ایستگاه شیر مهارکننده، ۲۳ ایستگاه فرستنده و گیرنده توپک،۱۶ ایستگاه اندازه گیری فشار،۱۴ ایستگاه تنظیم و ۱۰۵ ایستگاه حفاظت کاتدی دارد.

وی یادآور شد: قطعات مورد نیاز این طرح داخلی است و حداقل خرید از کشورهای خارجی صورت گرفته است.

حیدری طیب در خصوص وضعیت فعلی این طرح هم گفت: قطعه یک تا هفت خط لوله از عسلویه تا بیستون و به طول هزار و ۲۵ کیلومتر ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این خط لوله انتقال اتیلن خوراک مجتمع های پتروشیمی اروند، ایلام و پلیمر کرمانشاه را تامین می کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.