نمایندگان مجلس، وزیر اقتصاد را از استعفا منصرف کردند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از دریافت کارت زرد در مجلس استعفای خود را به نایب رئیس مجلس اعلام کرد اما این مساله با دلجویی نمایندگان رفع شد.

عزت الله یوسفیان ملا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا دربارهٔ طرح مساله استعفای وزیر اقتصاد پس از دریافت کارت زرد از مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: پس از رای گیری نمایندگان، طیب نیا در جایگاه هیات رئیسه حاضر شد و اعلام کرد که پس از ترک مجلس استعفایم را می نویسم.

وی ادامه داد: طیب نیا معتقد است اظهارات ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در خصوص تعیین نرخ کف بازار برای دلار ارتباطی به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رای گیری برای او ندارد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: ارایه کارت زرد به طیب نیا در جلسه روز جاری سبب شد تا وی اظهاراتی را در خصوص استعفا بیان کند.

وی با بیان آنکه البته سخنان وزیر اقتصاد در این خصوص صحیح بود، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی اعتراض طیب نیا در پی دلجویی وی برآمدند و وزیر اقتصاد نیز این تقاضا را پذیرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از اظهارات ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی درخصوص تعیین نرخ کف بازار برای دلار مورد سئوال نمایندگان مجلس قرار گرفت و در همین ارتباط چندین جلسه به کمیسیون اقتصادی مجلس فراخوانده شد.

اظهارات طیب نیا نمایندگان مجلس را قانع نکرد تا اینکه امروز در صحن علنی رای گیری انجام و کارت زرد به وی ارایه شد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.