نمایندگی وزارت خارجه در چابهار ویزای فرودگاهی صادر می‌کند

۰۲خردادماه،

مسوول نمایندگی‌های وزارت امور خارجه گفت: دفتر نمایندگی وزارت خارجه در چابهار آمادگی دارد با صدور ویزای فرودگاهی برای مهمانان، مسائل این بخش را تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار با هدف انجام امور کنسولی، صدور و تمدید روادید فرودگاهی شامل توریستی، تجاری و بازرگانی در فرودگاه بین‌المللی چابهار و هم‌چنین تسهیل امور و بر طرف کردن مشکلات تجار، بازرگانان و گردشگران خارجی فعالیت می‌کند.

برای این که چابهار منطقه‌یی بین المللی باشد و مراودات مناسب و مطلوب بین کشورهای دیگر در آن صورت گیرد، راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه نقشی اثرگذار دارد. هم‌چنین این دفتر به مسوولان مناطق آزاد برای تصمیم‌گیری و انتخاب سرمایه‌گذاران خارجی کمک می کند.

در همین راستا سید همایون بزرگ‌نیا، مشاور معاونت کنسولی و مسوول نمایندگی‌های وزارت امور خارجه و رسول اسلامی، مدیرکل طرح و برنامه و منابع انسانی وزارت خارجه به دعوت مسوولان منطقه آزاد چابهار ضمن بازدید از پتانسیل‌های بالقوه منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، از دفتر وزارت خانه مطبوع‌شان دیدن کردند.

بزرگ‌نیا در این دیدار گفت: از راه‌های تقویت گردشگری و بازرگانی، صدور ویزاست و با توجه به نزدیکی و هم‌جواری چابهار با کشورهای همسایه شرقی و جنوبی کشور، برخورداری از موقعیت جغرافیایی خاص چابهار از نظر ارتباط با آب‌های آزاد بین‌المللی در سرتاسر مرز جنوبی و همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، ضرورت جذب و فعالیت در عرصه‌های مختلف سرمایه‌گذاری محسوس است و دفتر نمایندگی وزارت خارجه آمادگی دارد با صدور ویزای فرودگاهی برای مدعوین مسایل این بخش را تسهیل کند.

فعال شدن کشتیرانی در بندر چابهار برای ایجاد خط کشتیرانی بین چابهار و بنادر شرق آسیا به ویژه هند، مالزی و چین و هم‌چنین فعال شده شعبه بانک و بیمه اکو در منطقه آزاد چابهار می‌تواند شرایط گسترش مبادلات تجاری را بین کشورهای اکو با منطقه آزاد چابهار فراهم کند و لازمه فعالیت دفتر نمایندگی وزارت خارجه بیش از پیش ملموس خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.