نمی‌توانند ایران را در مسایل فنی تحت فشار قرار دهند/ در ساخت نیروگاه مدعی هستیم

۱۶م اسفند ،

IMG_1142.jpg

معاون وزیر نیرودر مراسم راه اندازی نیروگاه برقابی لوارک با تاکید بر این‌که نمی‌توانند ایران را در مسایل فنی تحت فشار قرار دهند، از مدعی شدن ایران در …. خبر داد.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح واحد اول نیروگاه برقابی لوارک با تاکید بر مدعی بودن ایران در ساخت تاسیسات و سازه های آبی در جهان، گفت: کشورهای غربی نمی‌توانند ما را در مورد مسایل فنی تحت فشار قرار دهند و ما با احداث نیروگاه لوارک، نیروگاه سیاه بیشه و … قدرت خود را نشان داده ایم.

علیرضا دائمی ادامه داد: ما در احداث تاسیسات آبی به خودکفایی رسیده ایم و ایران جزو رده های اول جهان در این موضوع است؛ ما انقدر خودمان را بزرگ می دانیم که به کشورهای همسایه و افریقا در حوزه آب یاری برسانیم.

وی تاکید کرد: ایران در احداث تاسیسات آبی به ویژه ساخت نیروگاه جزو کشورهای اول جهان است و در جایگاه اول تا سوم قرار دارد.

ایران تحریم را تبدیل به فرصت کرد

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر نقش متخصصان داخلی در احداث نیروگاه های برقابی اظهار کرد: ما شرایط موجود را تبدیل به فرصت کردیم و این موضوع باید در تمامی مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و … محقق شود.

دائمی با اشاره به رها کردن کار احداث نیروگاه لوارک توسط کانادایی‌ها با اعمال تحریم ها از سال ۱۳۸۸، گفت: به این نتیجه رسیدیم که باید کار را خودمان به دست گیریم.

وارد عرصه رقابت شدیم

وی با اشاره به دشوار بودن مدعی شدن، ایران را در حوزه سازه های آبی و احداث نیروگاه مدعی دانست و تصریح کرد: با مدعی شدن، وارد میدان رقابت و به نوعی مسابقه شده ایم و باید مراقب باشیم تا بهانه دست اشخاصی که می‌خواهند از کوچکترین ضعف ما استفاده کنند و بگویند که توانمند نیستیم، ندهیم.

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: باید به گونه‌ای کار کنیم که هیچ‌گونه فرصتی به رقبایی که احساس می‌کنند ابرقدرتی آن ها را تضعیف کرده ایم، ندهیم.

دائمی با اشاره به مشارکت ایران در طرح های آبی سریلانکا، ارمنستان و … تاکید کرد که باید الفبای رقابت را رعایت کنیم.

وی با اشاره به این که سهم نیروگاه های برقابی در کشور ۱۲ تا ۱۴ درصد است، گفت: هنوز بخش بسیاری از انرژی مان را از انرژی فسیلی تامین می کنیم اما نقش نیروگاه های ما در تولید انرژی پاک بسیار مهم می باشند و ذخیره‌ای برای نسل‌های آینده محسوب می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.