نوجوانان تهرانی در باشگاه تابستانی ترنج عضو می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر،محمد علی قندهاری نیا با اعلام این خبرگفت: پس از پایان ثبت نام، ویژه برنامه‌های باشگاه ترنج در قالب کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تفریحی برای نوجوانان از ۱۴ تیر ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: نخستین دوره از برنامه‌های این باشگاه، تابستان سال گذشته باحضور ۴ هزار نوجوان تهرانی برگزار شد و در سال جاری نیز برنامه های این باشگاه در قالب کارگاه های آموزشی و برنامه‌های تفریحی برگزار می شود.

 معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ،هنری شهرداری به آغاز ثبت نام نوجوانان مقاطع دوم و سوم راهنمایی در باشگاه ترنج از ۲۷ خرداد تا ۸ تیر ماه اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود که بیش از پنج هزار نوجوان در برنامه های این دوره باشگاه شرکت کنند. برنامه های این دوره از ۱۴ تیرماه آغاز و تا ۲۹ مرداد ادامه خواهد داشت.

قندهاری نیا به برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از اعضای برگزیده کارگاه در شهریورماه اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این دوره شامل چهار کارگاه و دو برنامه تفریحی خواهد بود. رویکرد برنامه های سال جاری این باشگاه، پیش از این در اتاق فکر باشگاه ترنج باحضور کارشناسان تربیتی بررسی شده و پیرامون محور سبک زندگی و نوجوان با موضوعاتی از قبیل تعامل اجتماعی، مد و لباس، تغذیه و رسانه طراحی شده است.

وی هدف از برپایی باشگاه ترنج را مهارت‌آموزی به نوجوانان، بالا بردن سواد رسانه‌ای، آموزش مولفه‌های سبک زندگی، علم‌آموزی و توجه به پیشرفت علمی و آشنایی نوجوانان با دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: از آن‌جا که برنامه ‌ها به‌صورت کارگاهی برگزار می‌شود، محدودیتی در تعداد شرکت‌کنندگان در این برنامه وجود ندارد.

قندهاری نیا در مورد برنامه های تفریحی باشگاه ترنج اظهار داشت: برای دختران عضو این باشگاه تور پارک پردیس بانوان و برای پسران تور پارک آبی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این تور تهران گردی و بازدید از موزه سعدآباد از دیگر برنامه های تفریحی این باشگاه در سال جاری خواهد بود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپایی کارگاه‌‌های سواد رسانه‌ای، آموزش عکاسی و آموزش پوسترسازی با ۲۰ موضوع پیشنهادی را از دیگر برنامه‌های باشگاه ترنج در سال گذشته اعلام کرد و گفت: نوجوانان در گروه‌های ۲۱ نفره همراه با سرگروه ها در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند.

وی بر تداوم برنامه های فرهنگی باشگاه ترنج در طول سال تأکید کرد و گفت: موضوعات کارگاه های این باشگاه در فصل پاییز رویکرد فرهنگی داشته و کلاس‌های زمستان نیز به موضوع علم‌آموزی و تاریخچه علم اختصاص یافته است. در بهار ۹۱ نیز دستاوردهای علمی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همراه با برگزیدگان باشگاه مرور شده است.
 


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. بهمن بادبانی:

    از دستان بهشت تا باشگاه تابستانی ترنج
    سلام
    اجازه دهید با جمله‌ای از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) آغاز کنم که جان کلام را به نیکوترین وجه بیان می‌کند
    حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند: «کودکان را دوست بدارید و به آنان رحمت آورید و هرگاه به آنان وعده‌ای دادید، به آن وفا کنید.»
    در ایام ماه مبارک رمضان جهت ترویج فرهنگ اسلامی ،آموزش نو جوانان و جوانان مسابقه ای در شبکه یک سیما برگزار شد و شرکت کنندها به نسبت امتیاز مبلغی به عنوان جایزه برنده شده که پسر ۱۵ ساله بنده نیز جزو برندگان بود ند اما با گذشت چند ماه از ماه مبارک رمضان و پیگیری های مکرر هنوز خبری نیست( از جوانان چه انتظاری داریم )
    باشگاه تابستانی ترنج منطقه ۹ اقدام به تشگیل برنامه فرهنگی برای جوانان نموده یک روز تعطیل به بچه ها گفته بودند بهمراه خانواده ها به اردو میرویم بنده نیز جهت همراهی فرزندم با خانواده های دیگر راهی شدیم ساعت ۱۰ از جلو فرهنگ سرا با دو اتوبوس حرکت نمودیم که به پارک نهج البلاغه برویم بعلت بلد نبودن مسیر متاسفانه ساعت ۱۵/۱۱ رسیدم و اعلام کردند چونکه اتوبوس ها سرویس دارند باید ساعت ۱۳ برگردیم( جای شما خالی کلی خوش گذشت)
    باشگاه ترنج نیز رشته های مختلف مسابقاتی برگزار نموده فرزنده من شرکت نموده در روز اختتامه طی تماس تلفنی اعلام نمودنده اند در رشته کاردستی نفر اول شده پسرم که با مهمانان شهرستانی جهت گردش به خارج از شهر( غرب تهران) رفته بود با عجله خودشو به فرهنگ سرای خاوران رساند ولی اعلام کردند به علت نبودن وقت جوایز برای شما ارسال خواهد شد البته به گروه های دیگر چند نفر جوایزی از قبیل تبلت ، گوشی همراه ، دو چرخه و… اما جایزه ما ارسال نشده پس از پیگیری مکرر منشی دفتر فرهنگ سرای رویش که از دست ما خسته شده بود گفت بیا جایزه تحویل بگیریدپسرم مراجعه نموده ی جا مدادی جایزه گرفته دستشون درد نکنه
    با تشکر
    بهمن بادبانی شماره تماس ۰۹۱۹۱۲۲۷۷۸۴

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.