نوری مالکی دعوت اردوغان را رد کرد – بین الملل

نوری مالکی نخست وزیر عراق دعوت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را برای شرکت در کنگره حزب حاکم ترکیه رد کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه وطن ، پیشتر اردوغان از نوری مالکی دعوت کرده بود تا برای شرکت در کنگره بزرگ حزب حاکم عدالت و توسعه به ترکیه سفر کند اما مالکی در گفتگو با یکی از شبکه های عراقی گفته است که به دلیل مشغله کاری از سفر به ترکیه معذور است .
در بخش دیگری از گزارش خبری وطن آمده است حمایت های آنکارا از طارق الهاشمی معاون سابق و فراری رییس جمهوری عراق که به مرگ محکوم شده است و همچنین توافقات یکجانبه ترکیه با اقلیم کردستان عراق در توسعه همکاریهای انرژی با این منطقه بدون مجوز دولت بغداد، سفر اخیر و جنجالی احمد داوداوغلو وزیر خارجه ترکیه به کرکوک ، اعتراضات بغداد به نقض حریم هوایی عراق توسط جنگنده های ترکیه برای سرکوب پایگاههای پ.ک.ک در شمال عراق و اتهامات سنگین نخست وزیر ترکیه به نوری مالکی مبنی بر اینکه دولت بغداد سیاست مذهب گرایی پیش گرفته است ، از جمله عواملی است که در دوره اخیر موجب بروز تنش در مناسبات دو کشور شده است .
کنگره بزرگ حزب حاکم عدالت و توسعه قرار است سی ام سپتامبر سالجاری میلادی (نهم مهر) در آنکارا برگزار شود . بیش از یکصد تن از رهبران سیاسی جهان برای شرکت در این کنگره دعوت شده اند .

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.