نور کافی در کلاس، رغبت به درس خواندن را بیشتر می کند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-تأمین نور کافی کلاس های درس و محیط های آموزشی سبب ایجاد رغبت بیشتر به درس خواندن در دانش آموزان و دانشجویان می شود.

به گزارش آریا، مهندس جلال ملتجی کارشناس مسئول واحد بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: یکی  از اصول مهم در طراحی فضاهای آموزشی، تأمین آسایش بصری است که این امر با تأمین نور کافی کلاس ها و محیط های آموزشی امکان پذیر می باشد. این مهم علاوه بر تأمین آسایش بصری دانش آموزان و دانشجویان، به ایجاد رغبت به درس خواندن در آنان نیز مؤثر است.

مهندس جلال ملتجی ادامه داد: تأمین آسایش بصری برای کودکان و نوآموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نور کلاس باید بگونه ای تنظیم شود که دانش آموزان و نوآموزان بتوانند تخته سیاه و تابلو را بخوبی ببینند و نور محیط سبب خیرگی چشم آنان نشود.

وی افزود: بهترین نور، نور طبیعی خورشید است که از طریق پنجره ها تأمین می گردد و در صورتیکه تأمین نور طبیعی امکان پذیر نباشد، می توان از نور مصنوعی استفاده کرد. منابع نور مصنوعی در غیاب نور طبیعی و یا در ترکیب با آن بکار می روند.

کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت استان با بیان عوامل مؤثر در تامین نور کلاس ها خاطر نشان کرد: ابعاد پنجره های نور گیر، رنگ دیوارها، رنگ و همچنین شفافیت وسایل موجود در کلاس در تأمین روشنایی و نور مورد نیاز آن مؤثر می باشند.

ملتجی ادامه داد: حفظ سلامت چشم و قدرت بینایی، کاهش خستگی اعصاب و در نهایت اثر مطلوب در کیفیت آموزشی از جمله موارد مثبت نور مناسب در فضاهای آموزشی است. برخی اوقات با اقدامی بسیار ساده و عملی می توان میزان روشنایی کلاس ها را افزایش داد که می توان به گردگیری به موقع لامپ ها و چراغ ها، تعویض لامپهای سوخته، استفاده از رنگ های روشن در دیوارهای کلاس و نظافت پنجره ها اشاره کرد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.