نوسانات ارزی مهار می‌شود

جام جم آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در نشست‌های‌ سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به توکیو سفر کرده است، در یک کنفرانس خبری وعده داد که نوسانات ارزی اخیر مهار می شود.

 سیدشمس‌الدین حسینی تحریم های اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکا را بخشی از یک جنگ اقتصادی خواند و هشدار کرد که شرکت‌های غربی نیز از این تحریم‌ها زیان می‌بینند زیرا ایران به تجارت با کشورهای دیگر روی می‌آورد.

وی در ادامه افزود: ترکیه اکنون جای آلمان را گرفته و به شریک تجاری مهم ایران تبدیل شده است و چین ممکن است سهم بازاری که ژاپن پیش از این در اختیار داشت را تصاحب کند.

وزیر اقتصاد در ادامه این اظهارات که توسط خبرگزاریهایی خارجی مانند رویترز و فرانس پرس انعکاس یافت، با خوب توصیف کردن ذخایر ارزی خارجی ایران، عنوان کرد: دولت اقداماتی را برای تثبیت وضعیت ارز مانند محدود کردن درخواست احتکاری در پیش گرفته است.

وی اظهارداشت:‌ ایران پس از تشدید تحریمها تغییراتی را در سیستم ارزی خود داده است. ایران از نظر ذخایر ارزی معمولا در وضعیت خوبی قرار دارد و در حال حاضر تنها مشکلاتی در زمینه مبادلات ارزی وجود دارد که بازار ارز را دستخوش نوسانات اخیر کرد.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.