نوسانات نرخ ارز تدوین بودجه سال آینده را با مشکل مواجه می‌کند/ دولت لایحه بودجه را به‌موقع تقدیم مجلس کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز تدوین بودجه سال آینده را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: امیدواریم آخرین لایحه بودجه دولت دهم، امسال به موقع تقدیم مجلس شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز کار تدوین و بررسی بودجه سال ۹۲ را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز بعید به نظر می‌رسد که دولت بتواند به یک عدد مشخص در این زمینه دست یافته و لایحه بودجه را در موعد مقرر به مجلس ارائه کند.
وی در ادامه افزود: تدوین و تصویب دیرهنگام بودجه باعث تضرر به مردم و تأخیر در اتمام پروژه‌های عمرانی، صنعتی، فرهنگی، کشاورزی و … می‌شود لذا دولت باید برای تسلیم به‌هنگام لایحه بودجه کل کشور به مجلس نهایت تلاش را مصروف کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین خاطرنشان کرد: دولت در تدوین لایحه بودجه سال آینده باید به واقعیات اقتصادی جامعه توجه و از اجرای پروژه‌های هزینه‌بر و ناکارآمد جلوگیری کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تاخیر دولت در تحویل به‌موقع بودجه سنواتی کشور، بی‌انضباطی مالی بسیار زیادی به وجود می‌آید و تخصیص بودجه‌های کل کشور نیز با تاخیر صورت گرفته، در نتیجه روند رشد کشور را کند می‌سازد.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.