نوسان بهای نفت در آسیا

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

بهای نفت روز جمعه پیش از انتشار یافتن آمار رسمی وضعیت کار در آمریکا، در بازار آسیا نوسان داشت.


به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،در معاملات الکترونیک صبحگاهی، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با شانزده سنت کاهش، هشتاد و شش دلار و نود و سه سنت معامله شد اما بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه سه سنت افزایش یافت و به صد و هشت دلار و بیست سنت رسید.
تحلیلگران پیش بینی نمودند آمار رسمی مربوط به بازار کار که دولت آمریکا قرار است جمعه ساعت هشت و نیم به وقت واشنگتن (دوازده و نیم به وقت گرینویچ) منتشر کند، افزایش بیکاری را در ماه اکتبر در این کشور نشان دهد.
در پی عبور ابرطوفان سندی که دوشنبه شرق آمریکا را درنوردید و خسارت های آن پنجاه میلیارد دلار برآورد می شود، انتشار یافتن رشته شاخص های مثبت برای اقتصاد آمریکا بازارها را دلگرم نمود.
آمار ماه اکتبر نشان می دهد روحیه خانوارها بازهم بهبود یافته و فعالیت صنایع کارخانه ای تسریع شده است همچنین روند رو به افزایش هزینه های ساخت و ساز تایید شد.
بهای نفت پیش از این تحت تأثیر کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا در هفته قبل، افزایش یافته بود.
در چین نیز که بزرگترین مصرف نماینده انرژی در جهان است، تولید کارخانه ای ماه اکتبر پس از دو ماه کاهش، افزایش یافت.
به گزارش تفسیری خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، تحلیلگران آی جی مارکتس اعلام نمودند: «ماه نوامبر با انتشار یافتن آمار اقتصادی مثبت در مورد دو اقتصاد اول جهان آغاز شد که این امر از بازارهای آنها حمایت نمود».
پنجشنبه، در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت،‌ با هشتاد و پنج سنت افزایش، هشتاد و هفت دلار و نه سنت خرید و فروش شد.
در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با پنجاه و سه سنت کاهش، صد و هشت دلار و هفده سنت معامله شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.