نوشیدن ۶ فنجان قهوه در روز و کاهش خطر ابتلا iبه سرطان رحم

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز : متخصصان علوم پزشکی دانشگاه هاروارد در یک آزمایش تازه دریافته‌اند زنانی که روزانه بین ۴ تا ۶ فنجان کوچک قهوه می‌نوشند کمتر در معرض خطر ابتلا iبه سرطان رحم می باشند.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از همشهری ؛ این متخصصان هم چنین یادآور شدند مردانی هم که همین میزان قهوه در روز می‌نوشند کمتر در معرض ابتلا iبه سرطان پروستات می باشند. این یافته حاصل مطالعه روی ۱۱۷ هزار زن و مرد داوطلب است که در یک مطالعه ۲۰ ساله شرکت نموده بودند. iبه نقل از پزشکان، این تاثیر حتی در صورت مصرف قهوه فاقد کافئین در شرکت نمایندگان ملاحظه شد و همین امر تایید می‌کند که تاثیرات ضد سرطانی قهوه ارتباطی با کافئین موجود در این نوشیدنی ندارد.

بنابراین گزارش تفسیری، در حالی که بسیاری از مردم مقدار مصرف روزانه قهوه را محدود می‌کنند چون این نوشیدنی می‌تواند سبب افزایش فشار خون شود اما از سوی دیگر گروهی از مطالعات نشان می‌دهند که قهوه، مزایای قابل توجهی برای سلامتی دارد.آزمایش‌ها هم چنین نشان می‌دهد در اشخاصی که iبه طور مداوم قهوه مصرف می‌کنند خطر ابتلا iبه دیابت نوع دوم، سرطان روده و حتی بیماری پارکینسون کاهش می‌یابد. در مطالعه تازه نیز معلوم شد زنانی که روزانه چهار فنجان قهوه یا بیشتر می‌نوشند ۲۵ درصد کمتر با خطر ابتلا iبه سرطان آندومتر (پوشش داخلی رحم) مواجهند.

این متخصصان درعین حال تاکید نمودند که مصرف چای تاثیر مشابه ندارد. این آزمایشات در عین حال نشان داد مردانی هم که در طول روز شش فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند، ۱۸ درصد کمتر با خطر ابتلا iبه سرطان پروستات مواجه می‌شوند و همچنین در مردان مبتلا iبه این سرطان نیز نوشیدن قهوه احتمال پیشرفت بیماری را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.