نوکیا زیمنس به اپراتورها در کاهش ظرفیت طیف GSM کمک می کند

۱۳خردادماه،

شرکت شبکه های نوکیا زیمنس اعلام کرد آزمایش پشتیبانی کانال فرعی قائم (OSC) را برای سرویس های صوتی از طریق کانال های چند کاربری انطباقی در گوشی های One Slot (VAMOS) را با استفاده از تراشه های موبایل ساخت MediaTek به اتمام رسانده است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برای اپراتورها مزیت این اقدام نوکیا زیمنس این است که بیش از پیش می توانند ظرفیت طیف مورد نیاز برای GSM را کاهش دهند.
 
OSC سبب بیشتر شدن کارکرد گوشی های VAMOS GSM که ظرفیت گیرنده را افزایش می دهد می گردد. OSC یک ویژگی GSM است که از سال ۲۰۱۱ به صورت تجاری قابل دسترسی است. OSC تا چهار دستگاه را در یک بازه زمانی پشتیبانی می کند و ظرفیت را در GSM تا دوبرابر افزایش می دهد.
 
نوکیا زیمنس مخترع OSC است و درحال حاضر در شبکه هایی که به بیش از ۵۰۰ میلیون نفر سرویس دهی می کنند به صورت تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.
 
با فراهم کردن OSC با پشتیبانی گوشی های VAMOS افزایش ۵ درصدی ظرفیت میانگین فراهم می گردد که به اپراتورها در کاهش بیشتر ظرفیت مورد نیاز برای GSM و تخصیص منابع شبکه بیشتر به WCDMA و LTE کمک می کند. آزمایش موفق مطابقت با تراشه های با قابلیت VAMOS مرحله مهمی در این پیشرفت به شمار می آید.
 
به گفته جفری جو، مدیرکل واحد تجارت گوشی های هوشمند MediaTek تراشه های VAMOS از دسامبر ۲۰۱۲ قابل دسترس می باشند و کاملا در راستای انتظارات نوکیا زیمنس می باشند.
 
عملکرد VAMOS اکنون به عنوان یک ویژگی مبنا برای گوشی های دارای تراشه های MediaTek است.
 
شرکت شبکه های نوکیا زیمنس درحال حاضر دارای بیش از ۷۰ مرجع مشتری OSC است. پشتیبانی OSC نوکیا زیمنس از گوشی های VAMOS از پایان سال ۲۰۱۲ در دسترس است و مطابق با ۳GPP GERAN است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.