نیازمند وحدت و انسجام اسلامی هستیم

چهارشنبه ۱۷ خرداد – ۰۵:۲۷:۵۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مفتی رومانی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مراد یوسف مفتی رومانی ظهر امروز با آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، هدف از تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را ایجاد همدلی و وحدت اسلامی و نزدیک کردن مذاهب به یکدیگر عنوان کرد.
وی انتشار کتاب‌ها و مجلات تقریبی، برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌ها در زمینه وحدت و شرکت در کنفرانس‌های تقریبی خارج از کشور را  از فعالیت‌های این مجمع معرفی کرد.
در ادامه آیت الله تسخیری با بیان اینکه غرب و دشمنان اسلام سال‌ها برای انقلاب اسلامی نقشه کشیدند و بیش از سی‌سال محاصره سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را بر ایران تحمیل کردند، اما اینک به یاری خدا همه محاصره‌ها را شکستیم و به پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های صنعتی، تکنولوژی و .. دست پیدا کرده‌ایم.
در پایان دبیرکل مجمع با آرزوی موفقیت و پیروزی برای تمامی مسلمانان رومانی افزود: انقلاب اسلامی ایران اثرات خودش را در منطقه گذاشته و امروزه شاهد بیداری اسلامی در کشورهای گوناگون جهان اسلام هستیم و امیدواریم خداوند ما را در این مسیر موفق گرداند.
بر پایه این گزارش به نقل از روابط عمومی مجمع تقریب،‌در ادامه یوسف مراد مفتی رومانی با بیان آماری از وضعیت مسلمانان کشورش گفت: مسلمانان مدت زیادی است که در رومانی ساکن هستند و در این زمان طولانی توانسته‌اند بادیگر شهروندان روابط دوستانه‌ای ایجاد کنند، زمانی که مسلمانان بر این سرزمین حاکم بودند با دیگران به خوبی رفتار کرده‌اند و امروز هم که مسلمانان در اقلیت هستند دیگر شهروندان با خوبی و ملاطفت با آنان برخوردمی‌کنند که احترام متقابل شهروندان را به یکدیگر نشان می‌دهد.
مفتی رومانی با اشاره به اینکه مسلمانان در این کشور آزاد هستند و حکومت برای آنان مشکلی ایجاد نمی‌کند، افزود: مسلمانان با توجه به هدف دین خود باید انسجام و وحدت خود را حفظ کنند ؛ زیرا در این دوره به اتحاد نیاز داریم.
وی ابراز امیدواری کرد که دین اسلام در بین جوانان آموزش داده شود و زنان مسلمان در عرصه فعالیت‌های دینی مشارکت داشته باشند.
 در پایان مفتی رومانی از تأسیس کتابخانه‌ای برای مسلمانان به زبان‌های مختلف خبر داد و خواستار همکاری‌بیشتری با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۶۱۷۲۷۵۸۶۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.