نیازها و ضرورت‌های بسکتبال پایه

جام جم آنلاین: جوانان بسکتبال ایران بار دیگر در غرب آسیا قهرمان شدند. بسکتبال ایران در غرب آسیا قهرمان است، چون از جوانان مستعدی برخوردار است که از بهره هوشی خوبی برخوردارند و از نظر شرایط جسمانی برتری‌های زیادی به نسبت حریفان هم سن و سال خود در منطقه غرب آسیا دارند.

به لحاظ سطح سواد و دانش بسکتبال، مربیان ایرانی که در رده‌های پایه کار می‌کنند، اصول کار را فراگرفته‌اند و در انتقال دانش خود به بازیکنان جوان شیوه‌های مناسبی دارند که باعث همان عادت قهرمانی در غرب آسیا شده است. جوانان بسکتبال ایران، یمن، لبنان، اردن و سوریه را بیش از یک بار برده‌اند.

در مرتبه نخست، زمانی که ایران میزبان رقابت‌های جوانان غرب آسیا شده بود، همه این تیم‌ها برابر ایران زانو زدند و در بیروت بار دیگر جوانان و تیم‌های پایه کشورهای غرب آسیا، مقهور قدرت‌نمایی جوانان ایرانی شدند.

این تیم قابلیت‌های بالایی دارد و یکی از بخت‌های کسب قهرمانی در بازی‌های نهایی آسیاست و حتی می‌تواند سهمیه رقابت‌های جوانان جهان را به دست آورد.

تیم ایران بعد از قهرمانی در بازی‌های ۲۰۰۸ جوانان آسیا، سال ۲۰۱۰ نه قهرمان شد و نه توانست سهمیه جهانی بگیرد، اما سال ۲۰۱۲ این اتفاق می‌تواند برای جوانان فعلی رقم بخورد.

برای تیم جوانان که تا چند ماه دیگر در بازی‌های آسیایی به میدان می‌رود کارهایی در حال انجام است، اما کارهای دیگری را هم باید برای این تیم انجام داد.

استخدام مربی خارجی برای جوانان بسکتبال فرصت خوبی برای بازیکنان مستعدی است که شیفته یادگیری هستند و این مربی بر اندوخته‌های مربیانی که تاکنون برای جوانان زحمت کشیده‌اند، می‌افزاید.

برگزاری بازی‌های تدارکاتی با رقبای سخت، جوانان ایران را در شرایط پراسترس و هیجان قرار می‌دهد تا قدرت تصمیم‌گیری‌شان را در این بازی‌ها نشان دهند.

متاسفانه بسیاری از باشگاه‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه دچار کاهلی‌اند، اما بسکتبال ایران به سمتی پیش می‌رود که رویکرد به بسکتبال جوانان روزبه‌روز بیشتر احساس می‌شود.

جوانان فعلی خوشبختانه در باشگاه‌هایی مشغول فعالیت هستند که کار با جوانان را به صورت یک نیاز و اصل پذیرفته‌اند.

بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک فرصت عرض اندام جوانان بسکتبال پیش از رویارویی با رقبای آسیایی بوده است بنابراین می‌شود تا بازی‌های جوانان آسیا تعامل بین باشگاه و مربیان تیم جوانان را بیشتر از گذشته شاهد بود.

محمد رضاپور – جام جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.