نیروگاه بوشهر آماده تحویل موقت است

جام جم آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن اعلام این که مکان‌یابی سایت‌های جدید نیروگاهی انجام شده است گفت: نیروگاه اتمی بوشهر پایان امسال آماده تحویل موقت به بهره‌برداران ایرانی است.

فریدون عباسی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به برخی برنامه‌های این سازمان اظهار داشت: بر اساس توافقاتی که وزارت نیرو برای الگوی مصرف در سال‌های آینده طراحی شده است و مصوبه مجلس شورای اسلامی، باید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در کشور تولید شود.

وی ساخت تجهیزات نیروگاهی را مستلزم شناخت توانایی بخش خصوصی دانست و با تاکید بر ضرورت توجه به فاکتورهایی چون زمان، هزینه و کیفیت، خاطرنشان ساخت: طرح‌های نیروگاهی بر اساس توافق با طرف خارجی و بر اساس مدل تحویل با کلید و یا استفاده از توان داخلی و مشترک با سازندگان خارجی توسعه خواهد یافت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از تولید یک‌هزار مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و اضافه کرد: از مجموع برق تولیدی ۹۰ مگاوات آن برای مصرف داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۹۱۰ مگاوات نیز به شبکه برق سراسری تزریق می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: مراحل مختلف نیروگاه نیازمند انجام آزمایش‌های تجربی و محاسبات لازم است که آزمایش‌های لازم به منظور صحت عملکرد و بررسی شرایط نیروگاه اتمی بوشهر انجام می شود.

عباسی از تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر در قالب کار مشترک خبر داد و با اشاره به توانمندی‌های نیروهای داخلی، ادامه داد: در حال حاضر نیروهای بهره‌برداری ایرانی در حال دریافت مجوزهای لازم از بخش تخصصی روسی هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از خروج برخی از نیروهای روسی از نیروگاه اتمی بوشهر از مهرماه امسال خبر داد و گفت: این روند به گونه‌ای انجام می‌شود که برای تعداد نیروهای متخصص و پرسنل روس شاغل در نیروگاه به یک توافق برسیم.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.