نیکی کریمی “عروس” نهمین جشنواره فیلم فجر شد+تصاویر

۱۲م دیماه ،

نیکی کریمی “عروس” نهمین جشنواره فیلم فجر به همراه خود نوعی نگاه جدید را در عرصه فیلمسازی آورد.

ممتازنیوز: به مرور زمان جشنواره شکل جدیدی به خود گرفت و برای اولین بار بخش رقابتی بین الملل با عنوان مسابقه بین المللی فیلم های اول و دوم افزوده شد که از میان داوران تنها داریوش مهرجویی به عنوان یک ایرانی حضور داشت. 

با افزودن فیلم های خارجی در بخش رقابتی، جشنواره فیلم فجر فرصت شناخته شدن را پیدا کرد تا  عنوان بین المللی آن شکل رسمی بگیرد. 

واروژ کریم مسیحی با فیلم تاریخی “پرده آخر” اعتبار خاصی به بخش مسابقه سینمای ایران بخشید و با کاندید شدن در ۱۳ نامزد دریافت سیمرغ، موفق به کسب ۸ سیمرغ بلورین شد. 

همچنین رسول ملاقلی پور با ساخت فیلم “مجنون” فاصله ای با فیلم های دفاع  مقدس گرفت و نظرات انتقادی و اجتماعی خود را از جامعه در این فیلم بیان کرد. 

بهروز افخمی برای اولین بار با نمایش فیلم “عروس” بحث عشق میان دختر و پسری را مطرح و همچنین دو ستاره معروف به نام “نیکی کریمی” و “ابوالفضل پورعرب” را در سینمای ایران معرفی کرد. 

استقبال از فیلم “بهروز افخمی” در آستانه دهه هفتاد نشان داد می‌توان فیلم هایی ساخت که در کنار کیفیت قابل ملاحظه در جذب مخاطب موفق باشد همچنین مرحوم “شهریار پارسی پور” با ساخت نقش عشق و ادامه روند موج فیلم های عرفانی مورد توجه هیات داوران قرار گرفت. 

برگزیدگان نهمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۶۹: 

جایزه بهترین فیلم جشنواره به فیلم “آپارتمان شماره ۱۳” به کارگردانی یدالله صمدی رسید و جایزه ویژه هیات داوران نیز به فیلم “نقش عشق” به کارگردانی شهریار پارسی پور تعلق گرفت. 

دیپلم افتخار برای بهترین کارگردانی به بهروز افخمی برای فیلم “عروس” اهدا شد و جایزه بهترین کارگردانی را واروژ کریم مسیحی برای فیلم “پرده آخر” دریافت کرد. 

فیلم ‌”آپارتمان شماره ۱۳″ به کارگردانی یدالله صمدی جایزه بهترین فیلم نامه را دریافت کرد و همچنین فیلم “پرده آخر” با بیشترین جوایز از جمله جایزه بهترین بازیگر نفش اول و مکمل زن توسط فریماه فرجامی و نیکو خردمند و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد توسط سعید پورصمیمی و همچنین دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری اصغر رفیعی جم بهترین طراح صحنه حسن فارسی، جایزه بهترین صدابرداری پرویز آبنار و جایزه بهترین چهره پردازی، مسعود ولدبیگی به همراه مژده شمسایی به نوعی رکوردزنی کرد. 

جایزه بهترین جلوه های ویژه نیز به ایرج تقی پور برای فیلم “سایه خیال” رسید و همچنین جایزه بهترین تدوین به محمدرضا مویینی و بهترین موسیقی متن به مرحوم بابک بیات برای فیلم “عروس” اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.