نگاهی به داوران برخاسته از کشورهای نه چندان فوتبالی

۸فروردین ۱۳،

داوران مطرح فوتبال آن هایی می باشند که اغلب در تورنمنت های حساس جهانی سوت می زنند و لزوما خاص یک سرزمین فوتبالی و مطرح در زمینه این رشته نیستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران داوران نیز مانند بازیکنان فوتبال گاهی آنقدر سرشناس می شوند که در سطح بین المللی از آنها استفاده می شود در کنار داوران مطرح و سرشناس اهل کشورهای صاحب فوتبال برخی داوران نیز وجود دارند که کشورهایشان در فوتبال حرفه ای ضعیف می باشند ولی آنها با استعدادهای خاص خودشان قدم در قضاوت در تورنمت های حساس و مهم جانی گذاشته اند.

از جمله چنین داورانی می توان به سعید کمیل از کویت، شمس المائدین از سنگاپور، علی بوسیم از امارات، کوفی کوجیا از بنین، سعید بلقوله از مراکش، کارلوس باترس از گواتمالا و ساندریل از  مجارستان اشاره کرد.

سعید کمیل از کویت تا به حال ۳ باری در جام جهانی ۲۰۰۲ را سوت زده است وی هم چنین در جام کنفدراسیون آسیا نیز قضاوت کرده است وی در مسابقات جام ملت های آسیا نیز قضاوت کرده است.

شمس المائدین سنگاپوری نیز در جام جانی ۲۰۰۶ دو بازی مرحله گروهی را سوت زد وی در جام ملت های آسیا نیز مسابقات مختلفی را سوت زد جام کنفدارسیون آسیا نیز از دیگر فعالیت های وی می باشد.

کوفی کوجیا اهل بنین نیز در ۲ جام جهانی در دو جام کنفدراسیون سوت زده است و ۶ دیدار جام ملت های آسیا را نیز سوت زده است.

ساندرپل مجارستانی نیز دیدار نهایی جام جهانی ۱۹۹۴ را قضاوت کند او بین سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ از سوی فدراسیون جهانی آمار و ارقام به عنوان برترین داور جهان شناخته شد.

سعید بلقوله از مراکش نیز در جام جهانی ۱۹۹۸ قضاوت کرد.

کارلوس با ترس از گواتمالا نیز در ۲۸ سالگی در فهرست داوران فیفا قرار گرفت و ۶ سال بعد در جام جهانی قضاوت کرد همچنین در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز سوت زد.

علی بوسیم اماراتی نیز در جام جهانی ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ سوت زده است.

وی در جام کنفدراسیون ها نیز عملکرد خوبی داشت جام کنفدراسیون های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۱ یکی از صحنه های قضاوت وی بود.

در رقابت های جام ملت های آفریقا در سال های ۱۹۹۴، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ نیز شاهد رقابت های وی بوده ایم.

این ها تنها نمونه هایی از داورانی می باشند که از کشورهای نه چندان فوتبالی پیشرفت هایی کرده اند و قضاوت در مسابقات حساس و مهم بین المللی را تجربه کرده اند.

این نشان می دهد که در هر پست و رشته ای استعدادهای برتر صرف نظر از بسترهای موجود می توانند به جایگاه مطلوب خود دست پیدا کنند./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.