نگاهی به قابلیت های جدید محصولات ۲۰۲۴ شرکت Avira

با نزدیک شدن به سال میلادی جدید شرکت های تولید کننده نرم افزار اقدام به ارایه نسخه های جدید از محصولات خود می کنند . در این نسخه ها مسلما بهبودهایی در زمینه بازدهی نرم افزارها صورت می گیرند و قابلیت های جدید نیز اضافه خواهند شد . در این مطلب قصد داریم تا به سراغ محصولات جدید شرکت نام آشنا و معتبر Avira برویم و نگاهی به قابلیت های جدید در سایر محصولات این شرکت داشته باشیم . پس با گویا آی تی همراه باشید .


۱- فناوری حفاظتی با استفاده از فناوری های ابری : شاید فکر کنید که فناوری پردازش ابری یا Cloud Computing چیز پیچیده ای است . شاید در هنگام پیاده سازی و مسایل فنی دارای پیچیدگی هایی باشد ، اما روش کار آن ساده و قابل فهم است . قبلا هم در گویا آی تی در مورد استفاده از پردازش ابری در آنتی ویروس ها و نرم افزارهای امنیتی توضیحاتی را ارائه داده ایم که با مراجعه به آرشیو گویا آی تی میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید .

در نسخه ۲۰۲۴ محصولات شرکت آویرا از رایانش ابری جهت دستیابی به بیشترین میزان شناسایی فایل های مخرب استفاده شده است . فرض کنید که آنتی ویروس شما در مواجه با یک فایل که هویت مشخصی ندارد ، دچار سردرگمی شود و تشخیص مخرب بودن فایل مشکل باشد . در این مواقع آخرین سیاست آنتی ویروس هایی که مجهز به رایانش ابری هستند ، ارسال فایل مذکور به سرورهای شرکت سازنده و دریافت پاسخ می باشد . پس از اینکه فایل مذکور به سرور شرکت سازنده ارسال شود ، مقایسه هایی با نمونه های مشابه آن فایل صورت می گیرد و در صورتی که نتایج خوبی در مورد سالم بودن آن فایل به دست نیاید ، آن فایل به عنوان مخرب شناسایی خواهد شد . سپس نتایج به سمت سیستم کاربر بازگشت داده خواهد شد .


۲- افزایش حریم خصوصی در هنگام مرور وب : بحث حریم خصوصی این روزها به یکی از مهمترین دغدغه های کاربران اینترنتی تبدیل شده است . به شکلی که در کشورهای اروپایی و آمریکا سازمان هایی برای دفاع از این حق کاربران شکل گرفته است . مطمئنا تا به حال شما هم خبرهایی در مورد نقض حریم خصوصی کاربران توسط برخی شرکت های بزرگ و وبسایت های مشهور دنیا را شنیده اید . به عنوان مثال یکی از وبسایت هایی که فعالیت کاربران را در اینترنت رصد می کند ، فیسبوک است . قبلا هم در گویا آی تی به روش های اشاره کردیم که مانع از رصد فعالیت های شما در فیسبوک میشوند ( این مطلب را مطالعه کنید ) .

اما در نسخه جدید محصولات آویرا میتوانید از قابلیت Browser Tracking Blocker استفاده کنید . این قابلیت مانع از رصد فعالیت ها آنلاین شما توسط دیگر وبسایت ها خواهد شد .


۳- مشاهده میزان امنیت صفحات وب و لینک ها : نمی توان از روی ظاهر یک صفحه وب اطمینان حاصل کرد که مخرب است یا نه . ممکن است مشکوک به نظر برسد ولی اطمینان ۱۰۰ ٪ نمی توان حاصل کرد . هر صفحه وب متشکل از کدهای مختلفی است که با زبان های برنامه نویسی مختلفی نوشته شده اند . ممکن است این کدها باعث آلوده سازی دستگاه شما شوند . حالا اگر آنتی ویروس شما نتواند این خرابکاری را تشخیص دهد مسلما با دردسر مواجه خواهید شد .

در محصولات جدید شرکت آویرا از روش های پیشرفته ای به منظور شناسایی تهدیدات استفاده شده است . هر لینکی را که در مرورگرهای خود مشاهده کنید ، درصد خطر آنها را با استفاده از آیکون های مخصوص ( امن ، ریسک پایین و ریسک بالا ) مشاهده خواهید کرد تا بتوانید ارزیابی خوبی از صفحات وب مورد نظرتان داشته باشید .


۴- نظارت والدین بر فعالیت فرزندان در شبکه های اجتماعی : همانطور که میدانید امروزه اکثر افراد در شبکه های اجتماعی حضور دارند و کم و بیش فعالیت می کنند . وبسایت هایی نظیر توییتر ، فیسبوک ، گوگل پلاس از برجسته ترین این شبکه های اجتماعی هستند . کاربران این شبکه ها هم از همه ی اقشار جامعه هستند . نیازی به گفتن نیست که هر فردی در این شبکه ها قابل اعتماد نیست و ممکن است که رفتارهایش بر رفتار فرزندان شما نیز تاثیر گذار باشد . بنابراین والدین دوست دارند تا بیشتر بر فعالیت فرزندان خود در این شبکه ها نظارت داشته باشند .

به همین منظور در نسخه های جدید محصولات شرکت آویرا میتوانید از قابلیت Social Network Protection برای نظارت بر فعالیت های اجتماعی فرزندان تان استفاده کنید . قابلیت مذکور با مانیتورینگ مستمر پست های ارسال شده از سوی فرزندان شما ، کلمات کلیدی را در آنها جستجو می کند . به عنوان مثال کلمات کلیدی که مربوط به مسایلی مانند خشونت ، ناسزا گویی ، مسایل مربوط به بزرگسالان ۱۸+ ، داروها و … باشند . همچنین روابط دوستی فرزندان شما توسط این قابلیت بررسی خواهند شد . به عنوان مثال اگر یک فرد بزرگسال بدون هیچ دلیل مشخصی با فرزند کم سن و سال شما دوست شده باشد و مواردی از این دست . در پایان نیز گزارش کاملی از فعالیت های فزرندتان در اختیار شما قرار خواهد گرفت .


۵- نرم افزار امنیتی برای آندروید : همانطور که میدانید سیستم عامل آندروید نسبت به iOS شرکت اپل به صورت آزادتری طراحی شده است . به عنوان مثال شما میتوانید هر اپلیکیشنی را روی آن نصب کنید و مثل iOS محدودیتی وجود ندارد . البته همین آزادی می تواند در برخی موارد باعث نفوذ بدافزارها به دستگاه شما شود .

در این سری از محصولات شرکت آویرا میتوانید برنامه امنیتی آویرا را نیز در اختیار داشته باشید . این برنامه می تواند علاوه بر جلوگیری از نفوذ بدافزارها به دستگاه آندرویدی شما کارهای دیگری نیز انجام دهد . مثلا مسدود کردن یک شماره تلفن خاص و یا مسدود کردن پیام های کوتاه . همچنین در صورت دزیده یا مفقود شدن دستگاه تان میتوانید با کمک همین برنامه ، موقعیت فعلی گوشی خود را روی نقشه مشاهده کنید . قابلیت آژیر کشیدن دستگاه نیز یکی دیگر از این قابلیت هاست که در صوت گم شدن گوشی در فواصل نسبتا نزدیک کاربردی خواهد بود .

از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن که در مواقع دزدیده شدن دستگاه به کارتان خواهد آمد می توان به قفل کردن و Wipe اشاره کرد . با استفاده از قابلیت Wipe میتوانید تمامی اطلاعات موجود در دستگاه خود را به صورت از راه دور پاکسازی کنید تا به دست سارقان نیفتند .


۶- بروز رسانی های سریع تر برای کاربران نسخه رایگان : برخی از کاربران تمایلی به خرید نسخه های پولی نرم افزارهای امنیتی ندارند و به همین دلیل برخی شرکت ها اقدام به اراپه نسخه های رایگان از برنامه های امنیتی خود می کنند تا بتوانند بازار محصولات خود را گسترش دهند . شرکت آویرا نیز یکی از همین شرکت هاست که نسخه های رایگان قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار میدهد . در نسخه رایگان ۲۰۲۴ آویرا قابلیت بروز رسانی سریع تر نیز اضافه شده است . در نسخه های قبلی بانک اطلاعاتی آنتی ویرو شما هر ۲۴ ساعت یک بار بروز رسانی میشد . اما در نسخه ۲۰۲۴ این بروز رسانی ها ۴ برابر سریع تر شده و هر ۶ ساعت یک بار آنتی ویروس شما بروز رسانی خواهد شد . پس خیال تان از بابت تهدیداتی که هر دقیقه در دنیای مجزای شروع به فعالیت می کنند راحت باشد .


۷- اسکن دقیق فولدرهای موجود در شبکه شما : یکی از مرسوم ترین روش هایی که بدافزارها اقدام به تکثیر خود می کنند ، فولدرهای موجود در یک شبکه محلی است . پس کافیست که یک بدافزار از هر طریقی ( وسایل ذخیره سازی مثل فلش دیسک ها و اینترنت ) وارد یکی از کامپیوترهای موجود در شبکه محلی شما شود تا بتواند با یک اسکن ساده ، لیستی از فولدرهای به اشتراک گذاشته شده در آن شبکه را پیدا کند . بقیه ماجرا هم ساده است . کپی کردن نسخه های از خود در این فولدرها و سرایت به سایر کامپیوترها .

اما آویرا در نسخه های جدید خود این فولدرها را هم زیر نظر میگیرد تا میزان تهدیدات را به شدت کاهش دهد . نه تنها فولدرهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های محلی ، بلکه فولدرهایی که فایل های شما را روی سرورهای ابری شرکت های دیگر نظیر Dropbox ذخیره می کنند نیز اسکن خواهند شد . لازم به ذکر است که این قابلیت تنها برای کاربران نسخه های تجاری آویرا فراهم می باشد .

ماخذ: گویا ای تی www.gooyait.com

مطالب مرتبط

  • تبلت یا لپ تاپ : کدام یک بهتر است؟
  • شبیه سازی هوم اسکرین آندروید به ویندوز فون ۷
  • بهینه سازی و افزایش سرعت پیسی با Easeuse
  • Apple و استفاده از پردازنده های AMD به جای محصولات Intel
  • ۳ بازی فوق العاده هیجان انگیز و اعتیاد آور برای آندروید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.