نگاهی به قیمت کارخانه و بازار خودروهای پرفروش

نگاهی به قیمت کارخانه و بازار خودروهای پرفروش

به گزارش دنیای خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مقایسه قیمت کارخانه ای و بازار آزاد خودروها نشان از اختلاف قیمت های میلیونی و حتی چند ده میلیونی دارد به طوریکه در این بین از محصولات ایران خودرو، پژو ۲۰۶ تیپ دو با قیمت کارخانه ۱۶ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان با اختلاف قیمت حدود شش میلیون تومانی در بازار آزاد به قیمت ۲۲ میلیون تومان بفروش می رسد.

همچنین پژو ۲۰۶ تیپ پنج قیمت کارخانه۱۸ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان با اختلاف قیمت بیش از هفت میلیون تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار آزاد به فروش می رسد و در حالی که قیمت کارخانه ای پژو ۲۰۶ تیپ شش بر۲۰ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان است با اختلاف قیمت بالغ بر ۱۳ میلیون تومانی در بازار آزاد به قیمت ۳۴ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

بر اساس این گزارش قیمت کارخانه ای پژو ۲۰۶ صندوقدار V20 حدود ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که در بازار آزاد ۲۱ میلیون تومان داد و ستد می شود و پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک نیز که قیمت کارخانه ای آن حدود ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می باشد با بیش از ۱۳ میلیون تومان اختلاف در بازار نیز به قیمت ۳۶ میلیون تومان عرضه می شود.

و اما تندر ۹۰ مدل E2، با قیمت کارخانه ای ۱۷ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان ،طی روزهای اخیر با سقوط بیش از یک ملیون تومانی قیمت در بازار همراه بوده به طوریکه مدل پارس خودرویی آن ، ۲۲ میلیون و۵۰۰هزار تومان و مدل ایران خودرو ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

البته تندر ۹۰ مدل E1 که در بازار کمیاب شده با قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

سمند ال ایکس دیگر محصول ایران خودرو نیز با حدود ۸۰۰ هزار تومان شاهد کمترین اختلاف قیمت محصولات کارخانه ای که حدود ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بازار آزاد ۱۸ میلیون تومانی است و پژو ۴۰۵ نیز با دو و نیم میلیون تومان اختلاف قیمت ۱۷ و نیم میلیون تومان ،پژو پارس با سه میلیون تومان اختلاف قیمت نسبت به قیمت کارخانه ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار آزاد خرید و فروش می شود.

سوزوکی گراند ویتارا نیز در حالی در تیپ ۸ آن به قیمتی حدود ۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود که قیمت کارخانه‌ای آن حول و حوش ۵۸ میلیون تومان است.

بر اساس این گزارش ، این اختلاف قیمت ها درمحصولات دیگر شرکت های خودروسازی نیز مشاهده می شود به طوریکه قیمت کارخانه ای تیبا ۱۲ میلیون و۸۰۰ هزار تومان است در حالیکه این خودرو در بازار آزاد به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

سایپا۱۱۱ SX نیز که به بهانه نصب ایربگ با افزایش قیمت نیم میلیون تومانی با قیمت کارخانه ای حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومانی در بازار بالغ بر ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه می شود.

سایپا ۱۳۱ SX نیز با اختلاف قیمت یک میلیون تومانی در بازار ۱۱میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

سایپا۱۳۲ SX دیگر محصول خانواده سایپا که قیمت کارخانه ای آن ۱۰ میلیون و ۴۱ هزار تومان است که با اختلاف بیش از دو میلیون تومانی ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بفروش می رسد.

خودروی ۸۰ میلیونی پارس خودرو تیانا نیز با اختلاف قیمت حدود ۱۰ میلیون تومانی ۹۰ میلیون تومان در بازار آزاد داد و ستد می شود و این در حالیست که ماکسیما دنده اتوماتیک دیگر محصول این گروه خودرو سازی که قیمت کارخانه ای آن ۵۸ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان می باشد با ۱۳ میلیون تومان تفاوت قیمت ۷۲ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مگان اتوماتیک ۲۰۰۰ سی سی پارس خودرو با قیمت کارخانه ای ۳۷ میلیون و ۲۰۰هزار تومان در بازار به قیمت ۵۲ میلیون تومان عرضه می شود.

نگاهی به محصولات کیا نیز نشان می دهد خودروی اسپورتیج با قیمت نمایندگی حدود ۷۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی با بیش از ۲۸ میلیون تومان اختلاف قیمت در بازار آزاد ۱۰۳ میلیون تومان خرید و فروش می شود و موهاوی خودروی دیگر این شرکت نیز که قیمت نمایندگی آن حدود ۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است با حدود ۱۳ و نیم میلیون تومان اختلاف قیمت در بازار آزاد ۱۱۲ میلیون تومان داد و ستد می شود.

از خانواده مزدا نیز خودروی مزدا دو که در نمایندگی ها با قیمت ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می شود در بازار آزاد به قیمت ۴۱ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود و مزدا سه نیز با تفاوت قیمت ۲۱ میلیون تومانی ۷۵ میلیون تومان بفروش می رسد.

در محصولات خانواده هیوندایی نیز مدل ۱۲۰ این خودرو با حدود شش میلیون تومان گران تر از قیمت نمایندگی به قیمت ۴۶ میلیون تومان و مدل ۱۳۰ هیوندایی با حدود هفت میلیون تومان تفاوت قیمت در بازار آزاد ۵۷ میلیون تومان بفروش می رسد.

اما تیانا فول آپشن نیز با حدود سه میلیون تومان افزایش به قیمت حول و حوش ۹۳ میلیون تومان عرضه می‌شود، در حالیکه قیمت کارخانه‌ای آن حدود ۸۰ میلیون تومان است.

باید توجه شود که قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه به عدم پایبندی نمایندگی‌های فروش خودروسازان به نرخ های مصوب و البته تعدد مدل در برخی خودروها، قیمت‌های پیشنهادی فروشندگان مختلف دارای درصدی تفاوت و نوسان است


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.