نگاهی ویژه به کاهش آسیب PKU‌ در کودکان

با توجه به شیوع بیماری های متابولیکی در کودکان طی سال های اخیر در کشور یکی از اهداف اصلی بیست و چهارمین کنگره بیماری های کودکان بررسی بیماری است.

دکتر ربانی رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کنگره بیست و چهارم از بزرگترین کنگره های بیماری های کودکان است و هدف اصلی ما در این کنگره ارتقا سطح علمی پزشکان اطفال و عمومی است و  همچنین توجه به شیوع بیماری های متابولیکی است که  از نوع بیماری های ارثی هستند که هم تشخیص و هم درمان آنها بسیار مشکل است، بیشتر به این مسئله پرداخته ایم.

وی افزود: در کشور ما به دلیل شیوع ازدواج فامیلی آمار ابتلا به بیماری های متابولیکی نیز رو به افزایش است که از جمله آنها بیماری فنیل کتونوری یا PKU‌ است.

ربانی تصریح کرد: در گذشته آسیب های بسیار جدی بر اثر این بیماری به کودکان می رسید اما در حال حاضر خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده از سوی وزارت بهداشت از میزان ابتلای کودکان به این بیماری کاسته شده است.

رئیس مرکز طبی کودکان عنوان کرد: نظیر این گونه بیماری های متابولیکی در کشور بالا است ولی آمار PKU‌ بسیار بالاست به همین دلیل نگاهی ویژه به اینگونه بیماری ها داریم و به توفیقاتی در این زمینه نیز دست یافته ایم که در پایان کنگره اعلام می کنیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.