نگاه رسانه ها به سفرخاورمیانه ای کلینتون/ ایران و سوریه محور اصلی گفتگوها

یو اس ای تودی:

سوریه و ایران موضوع گفتگوهای کلینتون و پرز بود

این روزنامه آمریکایی نوشت “هیلاری کلینتون” وزیر خارجه ایالات متحده در دیدار خود با رئیس رژیم صهیونیستی بر لزوم پایان دادن به خشونتها در سوریه و جلوگیری از توانمندی هسته ای ایران تاکید کرده است.

 

سی ان ان:

کلینتون مسائل ایران و مصر را با مقامات اسرائیلی در میان گذاشت

 

این شبکه تلویزیونی با اشاره به دیدار امروز کلینتون با “شیمون پرز” و “آویگدور لیبرمن” رئیس و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از تلاش این مقام آمریکایی برای از سرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه خبر داد. این مقامات همچنین در این دیدارها مسائل مورد توجه دو طرف در امور مصر، ایران و سوریه را بررسی کرده اند.


واشنگتن پست:

رایزنی کلینتون در مورد ایران، سوریه و مصر با مقامات اسرائیل

 

به نوشته این روزنامه آمریکایی بحران سوریه، نگرانی از ادامه برنامه هسته ای ایران و تحولات اخیر در مصر مسائلی بوده که در دیدار امروز مقامات آمریکا و همپیمان منطقه ای اش مورد تبادل نظر قرار گرفته است.

 

هاآرتض:

کلینتون با هشدار در مورد ایران بر لزوم همکاری واشنگتن-تل آویو تاکید کرد

 

این روزنامه صهیونیستی محور اصلی دیدار کلینتون و مقامات رژیم صهیونیستی را مسئله هسته ای ایران دانست و نوشت در این دیدارها تحولات اخیر سوریه، دولت جدید مصر و نیز مذاکرات سازش خاورمیانه به بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفته است.

 

 

بلومبرگ:

کلینتون برای گفتگو در مورد ایران، سوریه و مصر وارد اسرائیل شد

 

این شبکه تلویزیونی هدف اصلی کلینتون از سفر به سرزمینهای اشغالی را بحث با مقامات اسرائیلی در مورد اوضاع سوریه، مسئله هسته ای ایران و جزئیات دیدارش با مقامات مصری عنوان کرده است.

 

خبرگزاری فرانسه:

گفتگوی کلینتون با مقامات اسرائیل در مورد ایران و مصر

 

این خبرگزاری با اشاره به اظهارات کلینتون در مورد فرصت به وجود آمده در سایه بهار عربی به نقل از وی نوشت: این فرصت خوبی برای ما است تا اهدافمان را برای دستیابی به صلح، ثبات، امنیت و دموکراسی پیگیری کنیم. بر این اساس بحث هسته ای ایران و تحولات سوریه از دیگر موضوعات مورد گفتگو در دیدار کلینتون با مقامات اسرائیلی بوده است.


آسوشیتدپرس:

گفتگوهای آمریکایی-اسرائیلی در مورد سوریه و ایران

 

این خبرگزاری با اشاره به دیدار وزیر خارجه آمریکا با رئیس رژیم صهیونیستی به نقل از کلینتون بر لزوم پایان درگیری ها در سوریه و جلوگیری از قدرت گیری هسته ای ایران تاکید کرد.

 

شینهوا:

دیدار کلینتون از اسرائیل با تمرکز بر مذاکرات صلح و آینده ایران

 

این خبرگزاری چینی از دیدارهای “هیلاری کلینتون” با مقامات اسرائیلی در سفرش به سرزمینهای اشغالی خبر داده و رایزنی دو طرف در مورد آینده برنامه هسته ای ایران و تحولات سوریه را از جمله مسائل مطرح شده در این دیدارها عنوان کرد.

 

گفتنی است سفر کلینتون به سرزمینهای اشغالی پس از سفر دو روزه اش به مصر صورت می گیرد. وی همچنین قرار است پیش از بازگشت به واشنگتن در روز سه شنبه با “سلام فیاض” نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار داشته باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.