نگاه سوئیس به اسکی‌ با دلمه و کوفته ایرانی

سفارت سوئیس در تهران با انتشار تصاویری به تفاوت و شباهت پیست‌های اسکی در ایران و سوئیس پرداخته است.

به گزارش ممتازنیوز، سوئیس به بهشت اسکی‌بازان در اروپا معروف است. هرچند که اسکی در آن فعالیتی گران به حساب می‌آید، برخلاف ایران که پیست‌های اسکی ارزان آن برای اسکی‌بازان جهان چندان شناخته‌شده نیست. البته سفارت سوئیس در پیامی که به تازگی منتشر کرده به مقایسه هزینه اسکی در دو کشور اشاره‌ای نکرده، بلکه نوشته است: «برف، کوه و آسمان آبی در سوئیس و ایران مشترک است، اما فقط در پیست‌های اسکی در ایران ناهار دلمه، کوکو و کوفته تبریزی می‌توانید بخورید.»

کوه‌های آلپ اروپا با ۲۰۸۴ استراحتگاه (resorts)، بیش از یک‌سوم پیست‌ها و استراحتگاه‌های اسکی جهان را تشکیل می‌دهد و در فصل اسکی به طور معمول ۲۸ میلیارد یورو درآمد کسب می‌کند؛ تقریباً یک‌سوم کل جهان و تقریبا ۷ درصد ارزش کلی بازار گردشگری اتحادیه اروپا که در دوران کووید ۱۹ متحمل آسیب و بیکاری‌های گسترده شد. در سوئیس ۳۳۹ سایت و استراحتگاه اسکی وجود دارد که با تصمیم دولت این کشور، علی‌رغم فشار همسایگان اروپایی‌اش برای تعطیلی پیست‌های اسکی در دوران کرونا، همه آن پیست‌ها را برای تعطیلات سال نو با احتیاط باز کرد.

در ایران نیز نزدیک به ۲۰ پیست اسکی وجود دارد که بیشتر آن‌ها با وجود کرونا، مشغول به کار هستند. ورودیه پیست‌های اسکی معمولا بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است که با درنظر گرفتن هزینه‌های جانبی مثل استفاده از تله‌کابین یا بالابر، کرایه لباس و تجهیزات، مربی و آموزش، فعالیتی گران برای مردم ایران و ارزان برای گردشگران خارجی به حساب می‌آید.

تصویری که سفارت سوئیس در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرده

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.