نگاه منفعت‌طلبانه و سودجویانه مهمترین عامل افزایش ورودی پرونده‌هاست

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

معاون قضایی رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب دیوان گفت: ما باید تعصبات نابجای دستگاه‌ها را از بین ببریم و از نگاه منفعت‌طلبانه و سودجویانه پرهیز کنیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «موسی قربانی» در پنجمین نشست هم‌اندیشی دیوان عدالت اداری با سایر دستگاه‌های کشور که صبح امروز نهم اردیبهشت در دیوان عدالت اداری برگزار شد اظهار داشت: ما باید در زمینه کاهش حجم ورودی پرونده‌ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به ۵ عامل به عنوان منشاء تشکیل پرونده‌ها، اظهارداشت: اختلاف برداشت از قوانین و مقررات،‌ ابهام و تعارض در قوانین و مصوبات ناشی از غیرکارشناسی بودن آنها از عوامل تشکیل پرونده‌ها است.

معاون قضایی در امور شعب دیوان عدالت اداری تصریح کرد: زیاده‌خواهی و منفعت‌طلبی اشخاص و نگاه منفعت‌طلبانه به قوانین و مقررات از عوامل دیگر تشکیل پرونده‌هاست.

وی افزود: تعصبات دستگاهی و لجاجت در برابر قانون و عدم ابلاغ قانون از دیگر عوامل اصلی تشکیل پرونده‌هاست که باید برطرف و اصلاح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی تاکید کرد: اولین گام در اصلاح امور این است که هر دستگاهی حق قانونی دستگاه دیگر را به رسمیت بشناسد و همینطور توجه به نظر کارشناسان قبل و بعد از مصوبات اهمیت دارد چرا که یک کارشناس حقوقی باید مصوبات را مورد بررسی قرار دهد.

معاون قضایی رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب دیوان خاطرنشان کرد: ما باید تعصبات نابجای دستگاه‌ها را از بین ببریم و از نگاه منفعت‌طلبانه و سودجویانه پرهیز کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.