نگرانی آقای دبیر کل دربارهٔ پرونده هسته ای!

۳۰م دیماه ،

دبیرکل سازمان ملل علیرغم نبود هیچ‌گونه شواهد دربارهٔ تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران، در بیانیه‌ای در خصوص برنامه هسته‌ای تهران و پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کرد.

عصر ایران: دبیرکل سازمان ملل علیرغم نبود هیچ‌گونه شواهد دربارهٔ تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران، در بیانیه‌ای در خصوص برنامه هسته‌ای تهران و پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کرد.

بان کی مون بیانیه‌ای را در کنفرانس خلع سلاح در موسسه پولی مطالعات بین‌المللی در کالیفرنیا قرائت و در آن اعلام کرد که اهداف هسته‌ای ایران و کره شمالی نگرانی‌های جدی برای سازمان ملل به وجود آورده است.
 
وی در این بیانیه اعلام کرد که گرچه پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، کارآمدی خود را نشان داده است اما حس وی دربارهٔ کل برنامه خلع سلاح ایران و کره شمالی کاملاً‌ آشفته است.
 
علیرغم آنکه ایران بارها اعلام کرده برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز دارد و به دنبال تسلیحات نیست، دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: من عمیقاً دربارهٔ برنامه هسته‌ای ایران نگران هستم. دبیرکل سازمان ملل همچنین افزود تصمیم کره شمالی در ماه دسامبر برای استقرار موشک‌های دوربرد نگرانی‌های سازمان ملل دربارهٔ اهداف پیونگ‌یانگ را برانگیخته است.
 
وی افزود: کشورهای شمال شرقی آسیا در گذار می باشند، که این امر می‌تواند باب تازه فرصت‌ها را برای جمهوری دموکراتیک خلق کره فراهم آورد. من رهبری تازه پیونگ‌یانگ را ترغیب می‌کنم تا با کشورهای همسایه اعتمادسازی کند و به نگرانی‌های جامعه بین‌الملل توجه کند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.