نگرانی از افت کیفیت خودروها

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نگرانی از افت کیفیت خودروها

عصر خودرو : اتفاقات نگران‌کننده‌ای که از ابتدای امسال همچون کابوسی صنعت خودرو را در بر گرفته است این روزها و با اوج گرفتن مشکلات تولید، هر روز بیشتر خود نمایی می‌کند. اتفاق نگران‌کننده‌ای مانند افت کیفیت که کارشناسان با آغاز مشکلات تولید بارها iبه آن اشاره کردند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از دنیای اقتصاد اما نگرانی کارشناسان از افت کیفیت خودروهای تولید داخل iبه توجه بیش از اندازه iبه بحث تولید و فدا شدن کیفیت برای بقای تولید باز می‌گردد، کیفیتی که بعد از تلاش بسیار رشد نسبتا خوبی را طی سال‌های گذشته تجربه کرده بود، اما حالا و در شرایطی که خودروسازان تا حدودی توانسته‌اند رضایت مشتری‌ها را در رابطه با کیفیت محصولاتشان iبه دست بیاورند iبه نظر می‌رسد رشد کیفی خودروسازان روندی نزولی را پیشه کرده است تا iبه دنبال افت تولید، کیفیت هم دچار این بحران شود. اما این بحران از آنجایی شکلی جدی‌تر iبه خود می‌گیرد که معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران برای دومین بار طی یک ماه گذشته iبه خودروسازان بزرگ کشور iبه سبب افت کیفیت بعضی از خودروهای تولیدی تذکر می‌دهد.
در این مورد، iبهادر کاظمی iبه ایسنا گفته است: طی دو ماه اخیر مواردی از کاهش کیفیت در بعضی از خودروهای تولید داخل رخ داده است. iبه طوری که این افت کیفیت در ارزشیابی‌های دوره‌ای، خود را iبه صورت کاهش میزان رضایت مشتریان از خودروهایی که در یکی دو ماه اخیر تولید شده‌اند، نشان داده است.
کاظمی این افت کیفیت را نتیجه مشکلات خودروسازان در تامین قطعه می‌داند که در نهایت منجر iبه استفاده از بعضی قطعات بی‌کیفیت در خطوط تولید شده است. کاظمی در ادامه iبه تذکر جدی سازمان ملی استاندارد ایران نسبت iبه تکرار این اقدامات توسط دو خودروساز بزرگ خبر داد.
به گفته کاظمی کاهش کیفیت بیشتر در خودروهایی رخ داده است که درصد ساخت داخل آنها بالا است iبه‌گونه‌ای که در مواردی از قطعات وارداتی و داخلی بی‌کیفیت در تولید این خودروها استفاده شده است.
او در ادامه تاکید کرد: درست است که خودروسازان مشکلاتی برای تامین قطعات مورد نیاز دارند، اما کیفیت موضوعی است که تحت هیچ شرایطی نباید تحت‌الشعاع قرار گیرد.
کاظمی تصریح کرد: در این زمینه سازمان استاندارد نظارت‌ها بر روند واردات قطعات خارجی را تشدید کرده و iبه‌ویژه در زمینه‌ سطح کیفی قطعات وارداتی از چین، سختگیری بیشتری می‌کند.

پنجشنبه ۲۵ آبان   ۱۴:۲۵

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.