نگرانی کارشناسان حیات‌وحش از رشد قاچاق پوست پیتون

۱۰م آذر ،

python.jpg

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در گزارش اخیر خود اعلام کرد: بر اساس نتایج یک مطالعه تازه، نزدیک به نیم میلیون پوست مار پیتون سالانه از منطقه جنوب و شرق آسیا صادر می‌شود.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مطالعه تاکید شده است که مهم‌ترین متقاضی و واردکننده این محصول، «صنعت مُد و چرم اروپا» است.

کارشناسان در این مطالعه نسبت به غیرقانونی بودن این بخش از تجارت کالا، مشکلاتی که متوجه امنیت این حیوانات می‌شود و نیز تاثیرات سوء این تجارت روی حفظ جمعیت پیتون‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN)، این گزارش تحت عنوان «تجارت پوست پیتون‌ها در جنوب و شرق آسیا» از سوی مرکز تجارت بین‌المللی (ITC) انتشار یافته و با همکاری مشترک اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و سازمان TRAFFIC که برنامه مشترک IUCN و صندوق جهانی حیات‌وحش است، تهیه شده است.

در این گزارش ارزش سالانه تجارت پوست پیتون سالانه یک میلیارد دلار امریکا برآورد شده است.

الکساندر کاسترین، رییس برنامه تجارت محیط‌ زیست مرکز تجارت بین‌المللی دراین‌باره تاکید کرد: گزارش اخیر نشان می‌دهد که تجارت غیرقانونی پوست این مارها تشدید شده و این امر می‌تواند تهدیدی جدی برای بقای نسل این گونه جانوری باشد.

بنابراین گزارش، اندونزی، مالزی و ویتنام مهم‌ترین کشورهای صادرکننده پوست پیتون و کشورهای اتحادیه اروپا بویژه ایتالیا آلمان و فرانسه مهم‌ترین واردکنندگان این محصول می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.