نیروهای پلیس سودان از منطقه نفت خیز مورد مناقشه خارج شدند

به گزارش ایرنا ، پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی ‘ لو فیگارو ‘ خبر داد : یک روز پس از درخواست سازمان ملل متحد از دولت سودان برای خارج کردن همه نیروهای نظامی خود از منطقه ابیی، خارطوم اعلام کرد که آخرین گروه از نیروهای پلیس این منطقه را ترک کردند.

دیشب (جمعه ) ‘ ساوارمی خالد سعد ‘ سخنگوی ارتش سودان به خبرگزاری رسمی این کشور ‘ سونا ‘ ، گفت : ۱۶۹ پلیس ابیی را ترک کرده و در خارج از منطقه مستقر شدند و پس از این هیچ نیروی نظامی و پلیس سودانی در منطقه حضور نخواهند داشت .

شورای امنیت سازمان ملل پیشتر با تقدیر از اقدام سودان وسودان جنوبی در خارج کردن نیروهای نظامی از منطقه نفت خیز مورد مناقشه ، اعلام کرده بود که عقب نشینی کامل ، نیروهای پلیس را نیز شامل می شود.

این گزارش حاکی است : سودان جنوبی که مذاکرات صلح با سودان را از روز سه شنبه در

‘آدیس آبابا ‘ از سر گرفته است ، از خارطوم خواسته بود تا تخلیه منطقه از نیروهای نظامی را بطور کامل صورت دهد.

سودان جنوبی همچنین با متهم کردن سودان به حملات زمینی و هوایی به خاک خود و در حین مذاکرات از این کشور به سازمان ملل شکایت کرده است. این در حالی است که سودان این اتهامات را رد می کند.

بر پایه این گزارش، مذاکرات آدیس آبابا زیر نظر اتحادیه آفریقا با هدف حل اختلافات و به ویژه مشکلات مرزی میان این دو کشور همسایه که در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۱ میلادی از یکدیگر جدا شدند ، در جریان است . بیشترین مناقشه دو طرف به حاکمیت در منطقه مرزی و نفت خیز ابیی و نیز درآمد نفتی دو کشور مربوط می شود .

مترجمام ** ۹۰۵۳**۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۴۴۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.