نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس کرمانشاه آماده بهره برداری است

به گزارش روز یک شنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای غرب گفت: با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس، در مجموع ۶۴۸ مگاوات به ظرفیت تولید برق منطقه اضافه خواهد شد.

مهندس ‘عبدالعزیز کریمی’ با بیان اینکه این نیروگاه یکی از پروژه های مهر ماندگار کرمانشاه است، ادامه داد: این نیروگاه دارای چهار واحد گازی به ظرفیت هر کدام ۱۶۲ مگاوات بوده و در زمینی به مساحت حدود ۲۷ هکتار احداث شده است.

کریمی اضافه کرد: این پروژه با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای غرب افزایش ظرفیت تولید برق منطقه، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، کمک به افزایش پایداری شبکه، اشتغال زایی در منطقه، پاسخ به نیاز روز افزون رشد مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع محلی، توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور، ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه های حرارتی و ارتقای سطح کیفی نیروگاه تا استاندارد جهانی را از جمله اهداف مهم اجرای از این نیروگاه برشمرد.

کریمی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اضافه کرد: کل این پروژه با همت و تلاش مهندسان ایرانی ساخته شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس (کرمانشاه) با ظرفیت ۶۴۸ مگاوات در چهار واحد گازی (هریک به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات) در مجاورت نیروگاه حرارتی بیستون واقع در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه – همدان احداث شده است.

۵۶۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۵۹۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسین اصغرزاده:

    در کل خوب و جامع بود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.