نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه های آمریکا بیکارند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس پژوهش دانشگاه نورث ایست و آمار وزارت کار ایالات متحده که روز دوشنبه منتشر شده است، سال گذشته میلادی ۱٫۵ میلیون نفر، معادل ۵۳٫۶ درصد از دارندگان مدرک کارشناسی زیر ۲۵ سال در این کشور بیکار بوده اند.

این حجم از بیکاری در میان فارغ التحصیلان دوره کارشناسی طی ۱۱ سال گذشته در آمریکا بی سابقه بوده است.

بخشی از همین پژوهش نشان می دهد که از شمار فارغ التحصیلان شاغل در آمریکا، گروه چشمگیری نیز به کارهایی گماشته شده اند که در آنها به مهارت یک فارغ التحصیل دبیرستان یا کمتر نیاز بوده است.

به طور خاص، در سال ۲۰۱۱ میلادی، احتمال استخدام فارغ التحصیلان دوره کارشناسی در مشاغلی چون گارسونی، خدمتکار رستوران و متصدی بار، بیشتر از احتمال استخدام در حرفه های مهندسی و فنی بوده است؛ به طوری که به ازای یکصد هزار نفر که در گروه شغلی نخست مشغول به کار شده اند، حدود ۹۰ هزار نفر در گروه دوم استخدام شدند.

در همین جامعه آماری، احتمال استخدام در مشاغلی چون منشی یا تنظیم کننده فهرست حقوق کارگران، از احتمال استخدام در شغلی هایی که به دانش کار با رایانه نیاز دارد، بیشتر بوده است (۱۶۳ هزار در مقابل یکصد هزار).

در آمریکا دانشجویانی که در رشته های جانور شناسی، مردم شناسی،‌ فلسفه و تاریخ هنر فارغ التحصیل شده اند، از کمترین بخت برای استخدام برخوردارند و دانشجویان رشته های پرستاری، آموزش،‌ حسابداری و علوم رایانه، بیشتری بخت را برای یافتن کار دارند.

مترجمام**۹۱۶۳** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۷۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.