نیویورک تایمز: حماس بسیار سازمان یافته و حرفه‌ای است

۰۱م آذر ،

نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی عملکرد گردان‌های عزالدین قسام، شاخه سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پرداخته و می‌نویسد: شاخه نظامی حماس تحت رهبری نظامی «احمد الجعبری» سیستم‌های آموزشی و سلسله رهبری روشنی را بنا نهاد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی امروز –سه‌شنبه- گردان‌های عزالدین قسام را «بسیار سازمان یافته و به طور گسترده‌ای حرفه‌ای» خواند.

بر اساس این گزارش: گردان‌های نظامی عزالدین قسام هم‌اکنون بیش از ۱۵ هزار نیرو در اختیار دارد که نشان دهنده تلاش حماس برای برقراری توازن میان نام این جنبش به عنوان یک جنبش مقاومتی و نقش آن به عنوان دولتی که نوار غزه را از سال ۲۰۰۷ تاکنون در اختیار دارد، دانست.

نیویورک تایمز می‌افزاید: جعبری طی سال‌های قبل با تقویت قوای سیاسی شاخه نظامی حماس، به یکی از قهرمانان ملی فلسطین تبدیل شده است که در جای جای نوار غزه می توان پوسترهای تصاویر وی را دید.

در ادامه این گزارش آمده است: گردان‌های قسام تحت رهبری الجعبری از قدرت نفوذ بالایی برخودار شده بود به گونه‌ای که سال قبل توانست دربارهٔ تحویل «گلعاد شالیط» سرباز اسرائیلی در قبال آزادی یک هزار زندانی فلسطینی با مقام‌های رژیم‌صهیونیستی به توافق برسد.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد: گردان‌های قسام نوارغزه را به شش بخش تقسیم کرده که هر منطقه دارای یک فرمانده است که همگی آنها تحت مدیریت الجعبری فعالیت می کردند و هر منطقه دارای توپخانه ضد تانک و هواپیما، مهندسین و همچنین نیروهای ویژه کسب و کار و لجستیک، سلاح و اطلاعات است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.