نیکزاد: بازسازی مناطق زلزله زده در اولویت

۲۱فروردین۱۳،

وزیر راه و شهرسازی گفت: بازسازی مناطق زلزله زده بوشهر و آذربایجان شرقی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است و تا پایان سال کار بازسازی این مناطق به پایان می رسد.

به گزارش Consbank، علی نیکزاد در حاشیه همایش اعضای شورای مرکزی، معاونان و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کار آواربرداری ، اسکان و بازگشایی مسیرهای بسته شده بر اثر زلزله در مناطق آسیب دیده بوشهر آغاز شده است و کار بازسازی نیز به زودی آغاز خواهد شد. وی افزود: کسانی که اقدام به مقاوم سازی خانه های خود کرده بودند چندان خسارت ندیدند.

نیکزاد گفت : وام بازسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی هم اکنون ۱۲ و نیم میلیون تومان است که از مردم می خواهیم برای مقاوم سازی خانه های خود از این وام استفاده کنند.

نیکزاد افزود: نرخ سود این وام ۴ درصد و مدت زمان پرداخت آن ۱۵ ساله است. وی همچنین به بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار واحد اعم از خانه های روستایی و واحدهای دامی و کانکس بازسازی شده و مرحله دوم بازسازی ها نیز در این منطقه آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی به بازسازی بیش از یک میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰۰ هزار واحد دیگر نیز در حال مقاوم سازی و بازسازی است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.