نیکزاد: حاصل تلاش ها برای ساخت واحد‌های مسکونی و پی گیری بحث تعزیرات، توقف رشد اجاره‌بها است

نیکزاد: ما همچنان به ساخت واحد‌های مسکونی در تهران و سایر شهرها ادامه خواهیم داد و البته در کنار تلاش‌ها خود، مجبور شدیم بحث تعزیرات را دنبال کنیم که حاصل این تلاش‌ها توقف رشد اجاره‌بها در بعضی‌ جاها یا کاهش اجاره‌بها در برخی جاهای دیگر است.

اقتصادآنلاین/گروه مسکن:

وزیر راه و شهرسازی، درباره وضعیت مسکن گفت:‌ طبق آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن ما ۲۱ میلیون ۲۰۰ هزار خانوار داریم و ۲۰ میلیون مسکن وجود دارد که البته یک میلیون ۶۰۰ هزار مسکن خالی نیز در کشور وجود دارد که ۳۲۷ هزار واحد آن در تهران است.

وی تصریح کرد: ما همچنان به ساخت واحد‌های مسکونی در تهران و سایر شهرها ادامه خواهیم داد و البته در کنار تلاش‌ها خود، مجبور شدیم بحث تعزیرات را دنبال کنیم که حاصل این تلاش‌ها توقف رشد اجاره‌بها در بعضی‌ جاها یا کاهش اجاره‌بها در برخی جاهای دیگر است.

به گزارش ایسنا، نیکزاد در ادامه به ساخت مسکن‌های مهر در تهران اشاره کرد و گفت:‌ در تهران ما سایت‌های مسکن مهر را مشخص کرده‌ایم و در هفته‌های آینده ثبت‌نام برای ۴۵۰۰ واحد مسکونی در تهرانسر را آغاز خواهیم کرد که البته زمان ثبت‌نام آن محدود است و بیش از ۱۰ سایت دیگر نیز در تهران شناسایی شده که به زودی ثبت‌نام برای ساخت و ساز در آن نیز آغاز خواهد شد. در کنار این‌ها ارائه تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده تهران نیز انجام می‌شود. 

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار کرد: توسعه ناوگان هواپیمایی کشور در دستور کار است و در آینده نه چندان دور خبرهای خوشی برای ملت ایران خواهیم داشت.

علی نیکزاد درباره روند آماده‌سازی ساختمان‌های مربوط به اجلاس سران غیرمتعهد گفت: از ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ ما موظف شدیم ساختمان اجلاس سران و و نیز تعدادی از ساختمان‌های اطراف ساختمان اجلاس در نمایشگاه سابق را برای اجلاس غیرمتعهد‌ها آماده کنیم و همچنین ساختمانی برای پاویون در فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) اختصاص داده شوند که با پشتیبانی‌های رییس جمهوری، انشاء‌الله در عید فطر امسال این ساختمان‌ها آماده و در اختیار مسئولان قرار خواهد گرفت.

وی درباره نوسازی ناوگان هواپیما‌های مسافربری در کشور گفت: از سال گذشته ۱۲ فروند به ناوگان هوایی کشور اضافه شده و دو فروند از چهار ماه گذشته تاکنون وارد ناوگان کرده‌ایم تلاش ما این است که هواپیما‌های نو را وارد ناوگان هوایی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: عمر ناوگان هواپیمایی کشور هم‌اکنون ۲۲ سال است درحالیکه در سایر کشورهای میانگین عمر بین ۵ تا ۱۰ سال است. با وجود اقدامات غیرانسانی در تحریم صنعت هواپیمایی ما پرقدرت‌تر از گذشته به پیش می‌رویم. در سال گذشته ۳۳۹ هزار پرواز در آسمان کشور انجام شد و روزانه ۵۱۰ پرواز داخلی انجام می‌شود. توسعه ناوگان هواپیمایی کشور در دستور کار است و در آینده نه چندان دور خبرهای خوشی برای ملت ایران خواهیم داشت.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.