هاشمی: به دلایل واهی به من ویزا ندادند

سید مهدی هاشمی با بیان این که انگلیسی‌ها هیچ دلیل مشخصی برای صادر نکردن روادید به من عنوان نکردند، اظهار کرد: من عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون تیراندازی ایران هستم. از طرفی در هیات اجرایی آسیا کرسی دارم. همچنین رییس دومین آکادمی بین‌المللی تیراندازی جهان هستم. هر کدام از این سمت‌ها به تنهایی می‌تواند زمینه‌ای باشد برای این که به من روادید و آی دی کارت بدهند.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون به دلایل واهی علت صادر نکردن روادید روشن نشده است. سفارت انگلیس دوباره به من اعلام کرد که باید مدارکم را تکمیل کنم. من هم مدارکم را فرستاده‌ام، اما هنوز خبری نشده است. انگلیس موظف است در طول دوره بازی‌های المپیک و پارالمپیک روادید را برای مسئولان و ورزشکاران کشورهای مختلف صادر کند.

رییس فدراسیون تیراندازی اضافه کرد: پیش از المپیک ما اجلاس‌های جهانی مختلفی داشتیم که طی آن قرار بود مشکلی برای روادید و حضور مسئولان و ورزشکاران در المپیک وجود نداشته باشد. این یک لکه ننگ است، آنها زهرشان را ریختند و اجازه ندادند که در مراسم افتتاحیه و رقابت‌های تیراندازان به عنوان مسئول این رشته حضور پیدا کنم.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با تاکید بر این که انگلیسی‌ها مدعی هستند که مسایل سیاسی در مسایل ورزشی تاثیرگذار نیست، خاطر نشان کرد: من حدود پنج سال ویزای انگلیس را داشتم و بحث درمانم را دنبال می‌کردم، اما حتی آنها ویزای درمانی من را تمدید نکردند. این اتفاقات آزمایش‌هایی است که نشان می‌دهد که حرف آنها با عملشان یکی نیست و فقط شعار می‌دهند.

هاشمی با بیان این که برای گرفتن روادید سه بار به سفارت انگلیس مراجعه کردم، تصریح کرد: یک بار قبل از این که سفارت انگلیس در ایران بسته شود، مراجعه و مدارکم را کامل کردم. بار دوم و سوم آنها وقت دادند تا به سفارتشان در آنکارا مراجعه کنم که من طی دو مرحله سفرهای دو روزه به آنکارا داشتم، ولی متاسفانه علی‌رغم تکمیل مدارک و مراجعه هیچ پاسخ قانع کننده‌ای برای صادر نشدن ویزا نگرفتم.

رییس فدراسیون تیراندازی درباره پیش‌بینی خود از نتایج احتمالی تیراندازان در المپیک گفت: هیچ اطلاع دقیقی درباره شرایط محیطی لندن ندارم و نمی‌توانم چیزی را پیش‌بینی کنم، اما با شایستگی و لیاقتی که تیراندازان زن ما دارند که جزو ۱۰ نفر اول دنیا قرار گرفته‌اند طبیعی است باید امکان کسب مدال داشته باشند. البته شاید یکی از دلایل ویزا ندادن این بوده که شانس تیراندازان را کم کنند. آنچه که مسلم است، مسایل سیاسی بر مسایل ورزشی سایه انداخته است.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.