هاشمی:وضعیت مالی دولت اصلاً مناسب نیست

استاندار تهران گفت: در حال حاضر که وضعیت مالی دولت اصلاً مناسب نیست؛ احتمالا طرح انتقال پایتخت در حد یک مطالعه در دولت باقی می‌ماند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،سید حسین هاشمی در گفت‌وگو با  فارس درباره انتقال پایتخت اظهار داشت: انتقال پایتخت به عوامل مهمی از جمله منابع مالی بستگی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر که وضعیت مالی دولت اصلا مناسب نیست احتمالا این طرح در حد یک مطالعه در دولت باقی می‌ماند.

هاشمی یادآور شد: در یک زمان طلایی و در ۸ سال گذشته که نفت به بهترین قیمت به فروش می‌رسید،‌ باید طرح انتقال پایتخت مطرح می‌شد و مطالعات آن به سرانجام می‌رسید در حال حاضر دولت منابع محدودی دارد و کلی بدهی به دستگاه‌های مختلف، بنابر این خیلی سخت می‌توان منابع انتقال را تأمین کرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: فاکتورهای پایتخت جدید باید از لحاظ زیر ساخت، زلزله، آب و منابع مورد بررسی قرار بگیرد.

وی بیان داشت: انتقال پایتخت در حوزه استانداری تهران نیست و موضوعی حاکمیتی است ولی استانداری تهران نیز نظر کارشناسی خود را در این زمینه و دولت ارائه خواهد داد.

هاشمی تأکید کرد: از نظر بنده انتقال پایتخت در کوتاه مدت بعید است.

وی بیان داشت: در حال حاضر نیز موضوع آلودگی هوا در تمامی کلان شهرهای کشور وجود دارد و باید زیر ساخت‌های زیست محیطی را آماده کنیم.تهران می‌تواند با رعایت استانداردها در خودرو و سوخت پاکترین شهر کشور محسوب شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. َاخمد صنعتی رضاپور:

    با سلام
    بیابانهای میان قم و ساوه و همدون بهترین جاست / برن گمشن اونجا خیمه و چادر بزنند…..دست از سر تهرون ما بردارند بیش از نیمی از جمعیت مهاحرند تو این ۴۰ ساله ریده شده به شهر….دارا و ندارش مثل سگ زندگی می کنند …
    اینجا یی که هستم شبهاش پر از ستاره ست هواش ملس نه سرده نه گرمه گاهی بازون می آد گاهی نمی آد اینجا همه رقم آدم پیدا میشه ار هر دین و مسلکی اکثرن زندگی ساده دارن…..

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.