هاشم زهی : دولت باید هزینه اصرار و لجبازی خود بر ماندن مرتضوی را بدهد

۱۲ام بهمن ،
ممتاز نیوز: پس از یک هفته استراحت، نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه خود موضوع استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را در دستور کار خود دارند.

این موضوع برای دومین بار مطرح می گردد و امضاکنندگان طرح استیضاح هدف خود را الزام کردن دولت به اجرای قانون می دانند. در همین زمینه با مراد هاشم زهی، نماینده نهبندان و سربیشه و از امضا کنندگان طرح گفت و گویی را انجام دادیم. وی معتقد است که جو حاکم مجلس علیه عبدالرضا شیخ الاسلامی است.


این هفته در جلسه علنی مجلس موضوع استیضاح وزیر کار، تعاون، رفاه و تامین اجتماعی مطرح می گردد و شما هم از امضا کنندگان آن میباشید. سبب این همه پافشاری نمایندگان برای استیضاح شیخ الاسلامی چیست؟

در موضوع استیضاح اصلا شخص خاصی مطرح نیست، بلکه موضوع غیرقانونی عمل کردن دولت و وزیر کار است. آقای شیخ الاسلامی در عزل و نصب سعید مرتضوی مقصر است و یکبار هم تا پای استیضاح آمد اما با قولی که به مجلس داد برای برکناری مرتضوی اما به قولش عمل نکرد بر همین اساس نمایندگان مجلس تشخیص دادند که بار دیگر طرح استیضاح او را به جریان بیاندازند. چون هدف ما این است که دولت در مجرای قانون قرار گیرد.


با این حساب برای مجلس شخص آقای مرتضوی مهم نیست و هدف غیرقانونی عمل کردن دولت و آقای شیخ الاسلامی است؟

بله. ما اصلا کاری نداریم که مجموعه تامین اجتماعی از عملکرد آقای مرتضوی راضی است و یا اینکه ایشان توانسته اند بدهی سازمان را از دولت بگیرند چون این مسائل مربوط به داخل دولت و رابطه هاست. منظور ما این است که وقتی دوبار دیوان عدالت حکم برکناری سعید مرتضوی را داده چرا دولت به این حکم دهن کجی می کند.

استیضاح رای می آورد؟
چون این دومین بار است که طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس مطرح می‌شود با توجه به جو حاکم در مجلس احتمال اینکه او در جلسه استیضاح رای لازم برای ادامه همکاری در دولت را کسب کند بسیار کم است.


یعنی لابی دولت برای ادامه حضور شیخ الاسلامی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موثر نیست؟

بعید می دانم،بالاخره دولت یکجایی باید هزینه اصرار و لجبازی خود را باید بدهد.


شایعاتی هم وجود دارد که ممکن است حکم حکومتی مانع اجرای استیضاح شود.

برای مسائل به این کوچکی که حکم حکومتی صادر نمی شود، به هرحال نمایندگان در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی خود این کار را انجام می دهند.
منبع:‌خبرآنلاین

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.