هاگل: پیونگ‌یانگ در حال نزدیک شدن به مرز خطرناک است

۱۱اردیبهشت،

afp4-38.jpg

وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای به این مساله اشاره کرد که کره شمالی در حال نزدیک شدن به یک «مرز خطرناک» است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش شبکه خبری سی.بی.اس، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری در پنتاگون به خبرنگاران گفت که ایالات متحده ظرفیت بالایی برای مقابله با هرگونه اقدام از جانب کره شمالی علیه منافع آمریکا و متحدانش دارد.

هاگل به همراه ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: کره شمالی با لفاظی‌های اخیر خود در خصوص توانایی حمله به آمریکا در حال نزدیک شدن به مرز خطر است. اقدامات و لفاظی‌های این کشور هیچ کمکی به خنثی‌سازی این وضعیت متزلزل نمی‌کند.

ژنرال دمپسی نیز به این نکته اشاره کرد که دولت واشنگتن به سبب پرتاب‌های موفقیت‌آمیز موشکی در قبل توسط پیونگ‌یانگ، موقعیتی «نامناسب و پیچیده» را در نظر گرفته است.

وزیر دفاع آمریکا کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی را فردی «غیرقابل پیش‌بینی» توصیف کرد و گفت: کشور کره شمالی غیرقابل پیش‌بینی است. ما تمام جوانب احتیاطی را برای مقابله با حملات احتمالی از سوی پیونگ‌یانگ در نظر گرفته‌ایم.

این در حالی است که وزیر امور خارجه کره جنوبی در جلسه غیرعلنی پارلمان این کشور اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده، احتمال پرتاب موشک از جانب پیونگ‌یانگ بسیار بسیار است.

موشک‌های موسودان مورد استفاده کره شمالی با برد ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ مایل قابلیت هدف قرار دادن پایگاه‌های ارتش آمریکا و ژاپن را در منطقه دارند.

این در حالیست که وزیر دفاع ژاپن اعلام کرده که موشک‌های رهگیر در داخل توکیو و حوالی این شهر مستقر شده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.