هدایت ۹۰ درصد رساله های دکتری به سمت نیازهای صنعتی کشور

۲۷م آذر ،

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اعتماد روزافزون بخش صنعت به مراکز علمی در یک دهه قبل گفت: هدف بلند مدت ما در دانشگاه علم و صنعت این است که ۹۰ درصد از رساله های دکتری را به سمت نیازهای روز و صنعتی کشور هدایت کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛دکتر محمدسعید جبل عاملی در حاشیه مراسم هفته پژوهش  در دانشگاه علم و صنعت گفت: از یک دهه قبل دانشگاه ها به عرصه علم در مرز دانش دنیا وارد شدند و همزمان ، ورود به عرصه فناوری در مرز فناوری دنیا نیز در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علم و صنعت به فعالیت های این دانشگاه در مراکز تحقیقات ماهواره ای ، عصبی ، محصولات کامپوزیتی و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در این مراکز دستاوردهایی مانند ماهواره های نوید و ظفر، سامانه توان درمانی بیماران قطع نخاعی و تولید الیاف شیشه اولین بار به دست آمد.

وی افزود: هم اکنون ۷ طرح تحقیقات ملی در دانشگاه ها تعریف شده است که دانشگاه علم و صنعت ۴ طرح را به صورت اختصاصی و ۳ پروژه را با کمک دانشگاه های دیگر انجام می دهد.

جبل عاملی گفت: بخش های صنعتی امروز به دانشگاه های بزرگ اعتماد کرده اند و به راحتی تقاضاهای خود را به دانشگاه ها می دهند و فعالیت بخش های تحقیق و توسعه دانشگاهی با این اعتماد روز افزون شده است.

وی مشکلات زیر ساختی دانشگاه ها را مشکلات اصلی بخش پژوهش و فناوری دانست و گفت: کمبود زیر ساخت های فیزیکی یکی از این مشکلات است و ما تلاش می کنیم که این مشکلات رفع شود البته دولت هم تلاش های خوبی را انجام داده است./ع


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.