هدفمندی یارانه‌ها برای توزیع پول نبود

جام جم آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف اصلی طرح هدفمندی یارانه‌ها حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و رونق زمینه کسب و کار در کشور بود نه توزیع پول بین مردم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از طلاب، استادان و دانشجویان استان کرمان مقیم شهر مقدس قم، در پاسخ به درخواست‌های مطرح‌شده برای حضور بیشتر در عرصه تحولات کشور و گفتگوی بیشتر با مردم و جوانان، بر حضور همیشگی خود در صحنه انقلاب و نظام تأکید کرد و افزود: بیش از ۶۰ سال است که در عرصه سیاسی و مبارزاتی کشور فعال بوده و هستم و تا زمانی که توان و فایده‌ای برای کشور داشته باشم تا پایان عمر پای انقلاب و نظام ایستاده و خواهم ایستاد.

وی در ادامه، با اشاره به اثرات منفی تفرقه در جامعه اظهار داشت: آنچه باید مبنای فعالیت قرار گیرد خدمت به اسلام، انقلاب، مردم و کمک به پیشرفت، اتحاد و همدلی و پرهیز از تفرقه و دعواست، چراکه نفع تشتت و تفرقه، به دشمنان کمین کرده کشور خواهد رسید.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کنونی کشور پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی، به سیاست‌های کلی نظام در بخش‌های گوناگون و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور اشاره کرد و گفت: مطابق این سیاست‌ها و سند چشم‌انداز، ما باید دارای مقام اول و الهام‌بخش در منطقه باشیم و در قله علمی و پیشرفت منطقه قرار بگیریم. اکنون نیز اگرچه به خاطر برخی ضعف‌ها و نارسایی‌ها از اهداف و آرمان‌ها عقب هستیم، اما به لحاظ پیروی از مکتب حیات‌بخش اهل بیت(ع) و وجود امکانات جغرافیایی، انسانی و مادی فراوان کشور و حضور آگاهانه و هوشیارانه مردم، امیدوارم که در مسیر صحیح پیشرفت قرار بگیریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات معیشتی، اشتغال جوانان و برخی تنگناهای اقتصادی کشور، هدفمندی یارانه‌ها را از نظر مبنایی، سیاستی درست و لازم خواند و تصریح کرد: پس از جنگ، سیاست اصلی کشور این بود که با ساختن زیربناها و تشویق تولید ملی، اشتغال در کشور گسترش یابد و با ایجاد اشتغال برای حداقل دو نفر در هر خانواده درآمد خانواده‌ها و کشور افزایش یابد. هدف اصلی طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و رونق زمینه کسب و کار در کشور بود نه توزیع پول بین مردم.

وی در پاسخ به نگرانی برخی از حاضران در این دیدار از گسترش یأس و ناامیدی نسبت به برخی عملکردها، مردم و جوانان کشور را هوشیار و آگاه خواند و یادآورشد: هیچ‌گاه نباید امید به اصلاح و بازگشت به راه صحیح را از دست داد، چراکه ملت آگاه و بالنده بالاخره خواست‌های به حق خود را به کرسی خواهد نشاند. ارزش یک ملت به حضور آنان در تحولات کشور و نیز نشانه شاخص انسان پیشرفته و متعهد است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره ابهام به وجود آمده در افکار عمومی درباره لفظ و نام انقلاب‌های اخیر منطقه، شیطنت، غرض‌ورزی و تحریف برخی رسانه‌ها را دلیل ایجاد این ابهام خواند و گفت: شکی نیست اکثر توده‌ها و اقشار حاضر در انقلاب‌های منطقه مسلمانند و بر مبنای اسلام انقلاب کرده‌‌اند و از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته‌اند و خواسته‌هایی چون محو استبداد و دیکتاتوری را مدنظر دارند. بنده گفته بودم برخی “بهار عربی” و برخی “بیداری اسلامی” می‌گویند. لفظ مهم نیست، بلکه ریشه و مبنای این خیزش و حرکت، مهم است که ریشه آن، اسلام و انقلاب اسلامی و تنفر از فساد و دیکتاتوری و وابستگی است.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از حاضران، حضور جوانان در عرصه‌های مدیریت و مسئولیت در کشور را اصل اساسی پویایی و لازمه رشد و تحول کشور خواند و خاطرنشان کرد: اغلب کسانی که در مبارزه و انقلاب حضور داشتند، اکنون به سن بازنشستگی رسیده‌اند و درست این است که جوانان با استفاده از تجربه و فکر پیشکسوتان، مدیریت و مسئولیت‌ها را به عهده گیرند اما آنچه ایجاد نگرانی می‌کند این است که کسانی که قدر و ارزش انقلاب و زحمات مردم شهید داده را نمی‌دانند و درک نمی‌کنند، با تندروی و افراط، دستاوردهای زحمتکشان پس از انقلاب را نادیده می‌گیرند و حتی گاهی منکر می‌شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کسی که انقلاب را می‌شناسد و درد نظام را دارد در روز رحلت امام(ره) به نوه ایشان اهانت نمی‌کند، تصریح کرد: این اقدامات و اعمال نشان از عدم آشنایی به انقلاب، راه امام(ره) و آرمان‌های اصیل آن دارد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار برخی از طلاب و دانشجویان حاضر در جلسه، دیدگاه‌های خود را درباره تحولات کشور طرح و پرسش‌های خود درباره مسائل جاری را مطرح کردند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.